Jump to content

Skifte kruttmål?


Judin

Recommended Posts

Hei

.."ett grain mer eller mindre",.. ja dette synes jeg er for mye differanse.

Det kan nok gi seg utlag i presisjonen, men alvorligere er det at ett grain kan utgjøre en risiko om du ligger nære max ellers.

 

Selv kontrollveier jeg i stort sett alle mine ladninger. Tar meg god tid ved ladebenken

Link to comment
Share on other sites

Nå har ikke jeg så stort behov for presisjon att jeg har noe behov for å veie hver lading. Men jeg lader jaktpatroner like oppunder maks så da er fare for att jeg kan komme litt over maks.

 

LEE målet som jeg bruker nå ligger ganske stabilt på +-0,8 grain, men har opplevd variasjoner fra en lading til neste på nesten 2 grain.

 

Hvilke toleranser er å forvente fra ett Redding kruttmål?

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes dette høres veldig mye ut, men du kansje lader med MRP eller annet "grovt" krutt.

Vet ikke va du får for variasjon med Redding, men mener at dette målet kom meget bra ut på en test for noen år siden.

Mitt eget gamle Pacific holder seg vel så der innom +- 0,2 grain.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Mitt gamle Pacific (Hornady) greier +- 0,2 med feks N11 og N 140, men bruker jeg N 15 øker dette til oppimot +- 1 grain så her kontrollveier jeg alle ladniger. De fleste ganger kaster målet nok så nært 0, men det hjelper ikke så lenge en og annen ladning ligger opptil 1 grain feil.

 

Elektronisk kruttmål står på planen ja, men klarer ikke helt å bestemme meg for hvilket.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...