Jump to content

Nye Zeiss Conquest HD kikkertsikter fra Tyskland


Torf

Recommended Posts

nei, 2-10 står at er parallaksefri på 100m. Men, 3-15 har justerbar parallakse...

 

T* and LotuTec protective coatings , target turrets.. :roll:

z-plex, rapid-z og 0.25" klikk lukter fortsatt USA-markedsføring... Ikke sikkert dem tenker selge dem i europa engang?

 

3-15x42 er jo fint forstørrelses-område da!

spørs hvor bra optikken blir?

 

Tror det hadde vært mer fristende (og dyrere) med en 4-16x56 HT

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Conquest og Duralyt representerer noe nytt. De kommer fra et firma som har produsert i high-end segmentet, men disse siktene konkurerer prismessig med rimeligere sikter. Å kalle de jalla er vel å ta i, men med den privatøkonomien nordmenn nå har, vil mye bli kalla jalla.......

 

Jeg velger meg likevel Zeiss Classic om jeg skal ha noe annet og rimeligere enn Swarovski....

Link to comment
Share on other sites

Med utgangspunkt i håndkikkerten conquest HD, så har jeg tro på at du her får veldig mye for pengene. At det ikke er like bra optisk som f.eks classic og victory betyr ikke mye før det er meget dårlige lysforhold. Disse nye siktene vil passe godt på ei småviltrifle der en vil ha mye forstørrelse ser jeg for meg. Utgaven med 50 linse vil fungere greit på måneskinn og åtejakt også vil jeg tro. Jeg har bare sett gjennom disse i butikk, men virket veldig klare da hvertfall.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...