Jump to content

Cci quiet


Deecoy

Recommended Posts

hei

Var hos Rygge våpen idag og kjøpte CC1 sub sonic (quiet) 710 feet/ second 40grs kule,finner ingen cci quiet på cci sin produkt oversikt,kun cci sub sonic som gir 68db ved skytterens øre uten demper,med demper blir den høyeste lyden når du tar ladegrep sa en kar til meg som kjøpte samme ammoen.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...
  • 3 weeks later...

Skiftet kikkert på CZ 455 min.

Så da måtte jeg sjekke/justere treffpunkt. Hadde bare 22 Quiet ammo greit nokk.

Men fant ut at den ikke var noe presis i børsa mi.

På 15m var det 3-4 cm spredning i alle rettinger... :(

Vet at med annen ammo er den presis.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm.

Skjønner ikke hvorfor min har så stor spredning på 15m. Tør ikke tenke på 100m. Kanskje truffet låve veggen hehehe.

Mulig teste litt annen ammo i morgen.

Noe som ikke stemmer..

 

Skal prøve noe Eiknøtt skudd, se om de blir verre eller bedre.

Link to comment
Share on other sites

Hull i hull på 100 meter med cci quiet er glemmesak, og selv med gullforgyldt børse med titaniumskromifisert pipe går det ikke. Jeg har kronografert den ammoen der og den er noe av det verste jeg har sett ang. varierende utgangshastighet.

På 30 meter hadde jeg høydespredning på rundt 5 cm, men alle satt i den loddrette streken jeg hadde tegnet på skiven. Men den er nok grei til enkelt bruk, og kråke på 25 meter går nok fint.

All for dyr i forhold til hva man får spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

Vær gjerne uenige. Jeg vet hva jeg har erfart. Det endrer seg ikke selv om andre har andre erfaringer...

 

Jeg kronograferte også hydrox, og det var da ikke SÅ ille? Kanskje du var uheldig med lot'n? Jeg bruker dette jevnlig til trening og jakt og deler ikke din erfaring.

 

Jaja. Vi får være enige om å være uenige da..

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
  • 1 month later...

Kommer ikke denne i to varianter?

Mener jeg har en eske som det står quiet varmint på. Denne gir litt over 300ms mens har en helt lik eske som det står quiet small game som gir i overkant av 200ms... Den er så stille at luftgeværet smeller mye høyere

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...