Jump to content

Nye spennende fra Nosler


358 Win

Recommended Posts

  • 4 months later...

Hei, er det noen som vet om Accubond LR kommer i 140gr versjon i kal 264 (6,5mm) ? 129gr versjonen har pinade bedre bc enn 140gr vanlig accubond.. hehe...

 

Er det noen som har testet disse i dyr, virker som de er ganske lett ekspanderende, er vel garantert ekspansjon ved minimum 396ms, blir ikke noe særlig om de opptrer som håndgranat på vanlige jakthold.

Link to comment
Share on other sites

Har Nosler løyet om bc på sine tidligere kuler siden alle ler av den oppgitte bc på disse nye kreasjonene?

Vanlig Accubond har iallefall korrekt bc i min børse. Samme gjelder NCC kulene.

 

Første test jeg har funnet av 210 ABLR kan tyde på at Nosler har vært litt optimistiske. Resultatet er ikke dårlig, men det er et stykke opp til G1 bc på 0.73.

Ser ut som den er omtrent tilsvarende 208 A-max og 210 VLD. Dvs. G1 bc rundt 0.63

 

http://www.longrangehunting.com/forums/f17/accubond-lr-comparison-g7-bc-test-115818/

Link to comment
Share on other sites

Kulene er nok mer lettekspanderende enn vanlig Accubond.

De er laget for ett spesielt formål: Langholdsjakt.

De har derfor en lavere nedre ekspansjonsgrense, og vil nok oppleves eksplosive hvis farten blir for høy ved anslag.

 

Fortsatt vanskelig å få tak i disse kulene.

Er ikke kommet på lager hos forhandlere i USA enda så vidt jeg kan se.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...