Jump to content

Remington rifler og dårlige løp?


Mas-36

Recommended Posts

Har hatt en del nye Remington rifler og med alle har jeg opplevd de trenger ofte noen skudd før de starter å skyte godt. Alt fra 50 til 200 skudd. Er dette vanlig for Remington eller bare jeg som har den vanlige flaksen min?

 

Alle har godt bra etter løpene har fått en del skudd gjennom seg og alle de brukte riflene jeg har hatt har skutt bra samlinger.

Link to comment
Share on other sites

Har hatt mange 700. Noen har gått veldig godt rett fra esken, og andre definitivt ikke. Alle har derimot gått veldig godt etter at kassa har blitt rettet. (Uten en 22-250 som jeg aldri fikk dreisen på. Møkkakaliber:lol:) Så.. dårlige piper har jeg egentli ikke fått. Jeg skyter inn børsene mine etter alle kunstens regler. Uten unntak. Om det har noe for seg vet jeg ikke. Jeg gjør det fordi det er en inngrodd greie. Dessuten er det et trivlig rituale å pusse, skyte, pusse, skyte og se samlingene krympe til tilfredstillende størelser.

Link to comment
Share on other sites

Jo 50-200skudd som ikke går slik du vil er noe å "syte" over. Har hatt Savage og andre billig rifler.(under 5000kr) som fra skudd 1-3 samlet på 20mm eller bedre. Så når du har ei rifle som skyter 50-80mm samlinger de første kanskje 200skudd er det grunn til å "syte" mener jeg. Hverfall om den er ny og var dyrere enn 5000kr. :roll:

Link to comment
Share on other sites

Det samme opplevde jeg med en Ruger M77 i kaliber 6,5x55. Rifla skaut rimelig dårlig i begynnelsen og måtte ha en ca 150 skudd før presisjonen ble skikkelig bra. Prøvde flere typer ammo i begynnelsen men presisjonen uteble. Mulig amerikanske våpenprodusenter leverer noen løp som kan være noe rufsete innvendig og trenger noen skudd før løpet leverer god presisjon.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har hatt mange typer Remington rifler i forskjellige kaliber, og de aller fleste har gått greit nok rett fra eska. Som oftest har det hjulpet med noen skudd gjennom pipa, men ikke alltid. De som har vært helt håpløse har aldri blitt de helt store presisjonsriflene i det hele tatt og har blitt skiftet ut i noe annet, mens de som har gått bra til gjengjeld har gått meget bra. De originale løpa har jeg inntrykk at varierer i kvalitet alt ettersom hva slags type Remington rifle de sitter i. Noe av de bedre fra Remington er det som kommer fra Custom Shop samt BDL, VLS, VSSF og XCR Tactical. På gamle ADL og dagens etterkommer SPS, kan det nok være noe mer bingo om presisjonen er grei nok, men de har jeg ikke prøvd så det får andre svare skråsikkert på. ;)

 

Det som uansett er helt sikkert er at ei rettet Remington kasse med et ettermontert løp fra Walther, Shilen, Krieger eller tilsvarende går meget godt hvis børsemakeren har gjort jobben ordentlig. Billigere enn å kjøpe ny rifle er det også.

Link to comment
Share on other sites

Det som uansett er helt sikkert er at ei rettet Remington kasse med et ettermontert løp fra Walther, Shilen, Krieger eller tilsvarende går meget godt hvis børsemakeren har gjort jobben ordentlig.

De fleste rifler kan gå godt med endel arbeid av en børsemaker, kombinert med et kvalitetsløp.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...