Jump to content

rødpunkt på hagle?


fabarm lion hunter

Recommended Posts

Google litt sjøl tror jeg, det der er ikke et rødpunktsikte!

 

Burris har en liten sak, nesten blåkopi av Docter. Koster ikke mye fra US, under 200dollar.

Link to comment
Share on other sites

Har aimpoint på Benelli Nova'en min, matte bare ha.. :)

Var ute og skøyt litt leirduer sist uke, ikke sjangs å treffe med den, men med over under'en var det treff gang på gang, rødpunkt funker sikker veldig bra på f-eks rådyr jakt ol.. Men på ting i luften var det etter min erfaring dårlig deal, fokuserer alt for mye på at alt skal være riktig og så blir alt bare tulll i allefall for meg, kan være at andre har andre erfaringer med det..?

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte noe tilsvarende Jahti Jakt sitt sikte på Ebay. Kostet meg hele 250,- inkl frakt eller no... Sikkert samme kvalitet som Docter tenker jeg! :lol: Men tenkte å sette denne på hagla. Eneste problemet er å få det fast. Det er 8 mm skinne på hagla og Weavermontasje på rødpunkten. I tillegg blir rødpunkten nokså høy om den må monteres oppå skinna. Blir helt feil i forhold til kolbehøyden. Det betyr at det (i hvertfall på min) må lages et feste. Kappe i sikteskinna og legge nedi en slags base.

 

Vet ikke helt om jeg skal begynne med noe slik. Koster vel å få gjort hos børsemaker, og vet jo ikke om det blir noe bedre skyting av det, men det frister jo. Og det er ikke akkurat Holland & Holland hagle jeg har heller, så får se... Rødpunkten fra en eller annen provins i Kina virker faktisk veldig solid.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

Har aimpoint 3000 på min rem870 pumpe. Skyter fine samlinger med slug på 60m. Fungerer helt fint på lerduer også. Bruker den primært som slugbørse 8) . Tror litt at man får det man betaler for. Den barskaen koster 74 dollar på opticsplanet, men de har o rødpnkt helt ned i 20 dollar også.......

Link to comment
Share on other sites

Har fått satt på holografisk sikte på hagla mi, men det ser jo helt forjævlig ut da! Har ikke prøvd den siden, men det virker lovende. Bygget opp kolba litt med styrofoam og tapet fast. Ble mest behagelig da. Bare å røske av om det ikke duger!

 

Meningen var egentlig å få bygget siktet nedi skinna, men børsemakeren satte i stedet basen oppå. Derfor den herlige looken... På den annen side ble det jo kun et par skruehull i stedet for digert "hakk" i skinna.

 

Siktet kostet kun et par hundrelapper, men virker solid nok til å kunne tåle et skudd eller to. Ryker det, ja da har en da prøvd! Tror kanskje jeg i fremtiden, om det blir noe mer slags sikte på hagla, kommer til å sette på et Docter-sikte eller lignende Burris på MAK magnetmontasje.

 

011.jpg

 

010.jpg

 

017.jpg

 

009.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...