Jump to content

Duejakt +Tips


Melk

Recommended Posts

Jeg var innom min lokale utstyrspusher i dag og kjøpte lokkeduer. Han jeg kjøpte av anbefalte å spe på med et par kråker i tillegg. teorien var at kråkene fungerer som varslere for duene og at duene dermed føler seg tryggere med et par kråker i nærheten. Noen som har erfaring med dette? Han hadde forøvrig ingen kråker igjen, så jeg slapp å ta stilling til kråkekjøp!

Link to comment
Share on other sites

JeDuene landa jo veldig ofte, men en gang var det faktisk en due som valgte å sette seg borte ved kråka! den satt og beita 2m unna kråka i ca 1 minutt :lol:

Så det skader ikke i hvertfall

 

Bør kanskje være i historien at det var vi som skremte opp den duen, så den var ihvertfall ikke skeptisk!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

hei! jeg er 15 år og bor på gård i birkenes komune som er nabokomunen til kristiansand.

jeg her en STOR lidenskap for jakt!

i fjor prøvde jeg meg på duejakt men det ble bare 3 stykker!

jeg er riktignokk ikke den beste skyteren men har ikke bommet så fælt mye.

jeg bruker kamo, sitter stille, lokkeduer, osv... men duene flyr bare fordi eller så setter de seg i trer lenger bort og blir sittende der.

 

så jeg lurer på om dere har noe tips som kan gjøre duejakten mer efektiv.

 

ps: jeg jakter på noen korn jorder:)

Link to comment
Share on other sites

er det et flatt jorde?

 

det er viktig i tiden før jakta å se hvordan duene oppfører seg på jordet, de pleier å like små hauger, eller knauser.

 

skal man bli god i duejakt må man prøve å prøve, da lærer du hvordan du skal plassere duene i forhold til deg, og i forhold til vind.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...