Jump to content

SMELL(-jern)


Razorback

Recommended Posts

Uff, har gått på en "smell" her.... (tog du han.... :lol: )

 

Fikk et seriøst anfall av have-syken og i dyp delerium/uklart øyeblikk klarte jeg jaggu meg å prestere å både bestille og sende søknad på mine objects of desire....

 

Det ble da følgende:

Matchgun MG2 RF

mg2rf.jpg

 

 

Safariarms MatchMaster 6"

74101490.png

 

 

Desert Eagle .44MAG Mark VII

p10461deserteagle.jpg

 

 

Så, Hva bør man da gjøre/huske på....?

Matchgunen er remelig rettfram med, skal prøveskytes ordentlig før overtagelse for å sørge for at evt matefeil som disse har vært plaget av på tidligere leveranser er fikset.

MatchMasteren er jo en 1911, så antar den får seg en tur til Baker\n for en siste finish, men har skjønt at de skal være veldig på høyde som de er allerede.DE\en tenkte jeg å la få et tune-up kit http://www.midway.no/epages/MidwayNorge.sf/secbf6035424b/?ObjectPath=/Shops/MidwayNorge/Products/214687&ff_pos=32&ff_origPos=32&ff_simi=99.98&ff_TrackGUID=4EDE5F3B-F9AE-8F4C-8431-7F0000010CF8

Kunne også tenkt meg justerbart sikte på den, noen som veit om det kan skaffes her hjemme på berget?(Skulle egentlig ha en duotone med justerbare sikter til samme prisen men jaggu var det noen som var kjappere enn meg :overrasket: )

 

Noen som har mer å bringe til bords....?

Link to comment
Share on other sites

Matchgunen hadde jeg tenkt hardt og lenge på om å bytte ut. Jeg kjøpte en for ca 1 år siden hos Børselars. Hadde bare problemer med denne, mateproblemene var absolutt ikke rettet! Skjeldent at jeg fikk ut en pakke med skudd (50 stk) uten problemer. BL hadde den inne til reperasjon 3-4 ganger uten at dette hjalp. Under NM felt ble det DNF, og etterpå var turen kort til BL sitt utsalgssted under NM. Her ble Matchgunen levert tilbake til Petter med beskjed at denne ville jeg ikke ha lengre. Så nå skyter jeg Pardini...

Link to comment
Share on other sites

Matchgunen hadde jeg tenkt hardt og lenge på om å bytte ut. Jeg kjøpte en for ca 1 år siden hos Børselars. Hadde bare problemer med denne, mateproblemene var absolutt ikke rettet! Skjeldent at jeg fikk ut en pakke med skudd (50 stk) uten problemer. BL hadde den inne til reperasjon 3-4 ganger uten at dette hjalp. Under NM felt ble det DNF, og etterpå var turen kort til BL sitt utsalgssted under NM. Her ble Matchgunen levert tilbake til Petter med beskjed at denne ville jeg ikke ha lengre. Så nå skyter jeg Pardini...

 

Har tenkt lenge og vel på det, og derfor den skal prøves godt ut av salgsstedet før jeg tar den i min forvaring. Har ikke hatt noe våpen som på langt nær har ligget så godt som det matchgunnen har gjort i mine hender. Petter informerte meg også om på NM at de siste leveransene han hadde fått har kommet seg såpass at han har vært sikker nok til å tørre selge de uten testskyting, har også hørt om de mateproblemene, men "skal" visst være tidligere.

 

Pardini klarer jeg overhodet ikke skyte med, er noe med vinkelen som virkelig ikke passer meg...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Det første som slår meg, er at du må ha for mye penger... :lol:

 

:lol: For mye penger har man vel ikke, men sitter igjen med en grei slump etter et oppgjør, så følte at jeg skulle gi meg selv en grei julegave i år. Greiere å kunne gjøre det når man har blitt singel og. :winke1:

 

Alt sammen taes fra Danmark / Hunters House.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kan trådstarter eller noen andre fortelle litt om den 1911en i midten?

 

Kan jo prøve litt, så får folk supplere litt mer hvis noen har....

 

Singel action only 1911, 8 skudds magasin, 24,77 cm total lengde, 1,25kg

Ingen støpte deler, kun maskinerte. Egne features inkluderer square trigger guard, finger grooves og full beavertail. Hånd-tilpasset sleide. Går for å være veldig tighte, spesielt i forhold til prisen på våpenet.

 

En 5" versjon av pistolen ble brukt av Angelina Jolie i filmen Wanted forresten.

 

Safari Arms ble kjøpt opp av Olymia Arms i 1987 og fra 2004 har navnet Safari Arms blitt faset ut og alle markedsføres nå under Olympic Arms-navnet.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Du må gjerne invitere på en prøveskyting av Desert Eagle'en en gang, altså... :)

 

Skal ikke se bort i fra at jeg pakker kofferten og tar meg en tur til Bjørkelangen gitt.... Har ei nyinnflyttet venninne der som hadde hatt lyst til å begynne med pistolskyting med ikke fryktelig lysten på å troppe opp alene, så tenkte jeg skulle slenge med som "veteran" :lol:

Link to comment
Share on other sites

Du må gjerne invitere på en prøveskyting av Desert Eagle'en en gang, altså... :)

 

Skal ikke se bort i fra at jeg pakker kofferten og tar meg en tur til Bjørkelangen gitt.... Har ei nyinnflyttet venninne der som hadde hatt lyst til å begynne med pistolskyting med ikke fryktelig lysten på å troppe opp alene, så tenkte jeg skulle slenge med som "veteran" :lol:

 

Bare å komme, treninger Tirsdager og Torsdager 18.30, på innebanen som ligger på Burhol på Bjørkelangen. :-)

Vi begynner å få endel kvinnelige medlemmer nå også faktisk, og har mulighet for fler :-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

YES!! :D:D

 

Da var alle tre søknadene gått igjennom og godkjent!

Så er det bare å vurdere om man reiser selv el får HH til å sende oppover.

HH skulle bare ha 500,- i forsendelse, så det var jo en koselig pris, men vurderer også å dra til Køben selv, ta det som en tur og få holdt jerna litt i handa selv...

 

Fly ned koster i utgangspunktet ikke så mye, men ser jo for meg tur fram og tilbake til Drammen og HH til/fra Kastrup, skamtidlig opp, lite tid der nede som mer hassle enn morro.

DFDS burde jo gå greiere, har pratet med de ang våpen på båten og de har rutiner på det der, men var jo ikke spes mye turer å oppdrive om dagen utenom store lugarene. Nesten så jeg kunne tatt med et ekstra våpen på forsendelsen fra HH til prisen på tur++.... Synd man ikke hadde flere søknader godkjent nå da gitt....

Link to comment
Share on other sites

Har sendt mail til de og spurt om de må ha papirene sendt ned på forhånd el om det holder for de å få de mailet over på forhånd.

 

Veit noen om noe sted det står om instruksen for tollere ang våpenimport? Tenkte jeg kunne ta med og vise mannen hva han skal gjøre hvis jeg (selvsagt) er så heldig å få en som aldri har vært borti denslags når jeg kommer og dundrer hele arsenalet på benken deres..... 8)

Link to comment
Share on other sites

Curses!

 

Hunters House skal ihvertfall ha for å være raske med å svare, forbilde for mange norske (våpen)butikker.

Det danske politiet trengte visst litt tid for å få ordnet med eksorttillatelse, opptil 2 uker, så ser ut til at min hastige handletur blir utsatt til begynnelsen av feburar nå gitt....

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Da nærmer det seg avreise.

Tur er bestilt med DFDS fra oslo fredag ettermiddag, har fått mail fra HH om at papirene er kommet og i orden og bare venter på meg.

Ringte og sjekket med Tull.no og damen der kunne bare bekrefte det vi har sagt her tidligere, min erhvervstillatelse, HHs eksport tillatelse, smat faktura var alt jeg trengte får å få dette i orden. Akkurat det gjenstår nå å se når da står på rød sone med kofferten full at stål....

Skal ha med ei god venninne som fant ikke mindre enn 3 garnbutikker i 2 min avstand fra HH. Vel, hun om det da.....

Link to comment
Share on other sites

Da nærmer det seg avreise.

Tur er bestilt med DFDS fra oslo fredag ettermiddag, har fått mail fra HH om at papirene er kommet og i orden og bare venter på meg.

Ringte og sjekket med Tull.no og damen der kunne bare bekrefte det vi har sagt her tidligere, min erhvervstillatelse, HHs eksport tillatelse, smat faktura var alt jeg trengte får å få dette i orden. Akkurat det gjenstår nå å se når da står på rød sone med kofferten full at stål....

Skal ha med ei god venninne som fant ikke mindre enn 3 garnbutikker i 2 min avstand fra HH. Vel, hun om det da.....

 

Trenger ikke tenke på hva som skjer når du kommer i land i Norge, du må levere fra deg våpen når du er på vei inn i båten (security på land) i Danmark, deretter ligger våpnene og venter på deg i rød sone når du kommer i land i Norge igjen.

Jeg ble sendt til tollkontoret i havna, etter litt frem og tilbake ble jeg sendt avgårde og dro innom lokalt tollkontor senere og betalte moms.

Link to comment
Share on other sites

Da nærmer det seg avreise.

Tur er bestilt med DFDS fra oslo fredag ettermiddag, har fått mail fra HH om at papirene er kommet og i orden og bare venter på meg.

Ringte og sjekket med Tull.no og damen der kunne bare bekrefte det vi har sagt her tidligere, min erhvervstillatelse, HHs eksport tillatelse, smat faktura var alt jeg trengte får å få dette i orden. Akkurat det gjenstår nå å se når da står på rød sone med kofferten full at stål....

Skal ha med ei god venninne som fant ikke mindre enn 3 garnbutikker i 2 min avstand fra HH. Vel, hun om det da.....

 

Trenger ikke tenke på hva som skjer når du kommer i land i Norge, du må levere fra deg våpen når du er på vei inn i båten (security på land) i Danmark, deretter ligger våpnene og venter på deg i rød sone når du kommer i land i Norge igjen.

Jeg ble sendt til tollkontoret i havna, etter litt frem og tilbake ble jeg sendt avgårde og dro innom lokalt tollkontor senere og betalte moms.

Hmm, ble fortalt forrige gang jeg var med båten at det bare var å komme med våpnene i resepsjonen på båten når vi kom tilbake ditt, så ble de låst inn der, og kunne hentes når vi la til land.

Hvor henvendte du deg for å få sagt i fra ang oppbevaring på båten?

Var nå mest tollerens reaksjon og arbeidsrutine jeg var mest bekymret for egentlig.....

Link to comment
Share on other sites

Da var man trygt hjemme i gamlelandet igjen.

 

Startet fredagen med fri fra jobben, tenkte jeg skulle få unnagjort litt av sånn man burde men aldri har tid til. Så tok først turen til gmljobben i Holmestrand og slo av en prat med folket der. Bedriver også restaurering av en eldre fransk sportsbil, så hadde med meg en forgasser jeg tenkte meg innom Forgasserservice med.

Forgassermannen var en flink eldre herremann, som mer enn tydelig vist hva han kunne, uheldigvis likte han veldig godt å prate om forgassere, så tiden min begynte fort å ebbe ut under oppholdet her.

Fikk omsider kastet meg ut i bilen og nordover mot Oslo. Plukket opp reisefølget mitt og kom oss til havna.

Ombordstigning og avgang foregikk uten de store overraskelser.

 

Tidlig opp lørdags morgen, godt påfylt med "morgenmad-buffet". Klok av skade gikk man denne gang til riktig buss som tok oss til Rådhusplassen. Dvs riktig side av Strøget, da jeg en gang tidligere har tatt feil buss og måtte først gå gjennom hele Strøget på en varm sommerdag med altfor mye folk....

 

Ankom HH med friske roser i kinnene, og etter litt vindusshopping var det bare å komme i gang med papirer. Jørgen som har vært min kontaktperson var ikke til stede, men en behjelpelig Carsten tok hånd om papirer, fant fram de utvalgte våpen og gjorde en ellers meget godkjent jobb.

Så begynte "problemene" mine....

Uvisst om det var misforståelse om mine kort el hva, men Carsten mente at det ved bruk av bankkort i utlandet hadde blitt lagt på 5% gebyr, trodde detta bare gjalt kredittkort jeg, hvilket jeg selvsagt ikke har kjøpt våpen med! Da vet man ihvertfall hva man skal gjøre neste gang, overføre penger på forhånd!

Fikk ihvertfall låne en pc der, og gikk i gang med utenlandsk betaling på nettbanken.

Det fungerte jo selvsagt ikke...

Viste seg at det bare var pga jeg ikke hadde brukt utenlandsk betaling på en stund, så dette ble raskt fikset med en telefon til DNBNOR.

 

Over til kveldens hovedpersoner:

 

Desert Eagle .44 Rem. Magnum

Type liten handkanon....

Hvis man ikke har holdt en DE før, tror man ikke sine egne hender når man holder denne badboyen i handa, den er MASSIV

Stusset litt på avtrekket, da mange har klaget over slep, knirk og andre ufinheter i avtrekket. Detta synes ihvertfall jeg var noe av det bedre, lett og crispt og faktisk bedre enn det jeg har på min CZ Shadow. Delte mitt synspunkt med Carsten som mente denne måtte ha vært gjort noe med, da de visst var et godt stykke unna finheten i denne.

Stor, massiv, tung, akkurat slik jeg liker den. Eneste som jeg stusser stort på, er at det er veldig fargeforskjell på ramme/sleide. Sleiden er matt sort som man skulle forvente, men rammen har en dyprød nesten burgunder farge....

 

Safari Arms Matchmaster .45 ACP

En etter sigende håndtilpasset 6" 1911 med litt egne løsninger som firkantet avtrekksbøyle med "fingerhook", finger-utfresninger i frontstrap. 6" lengden gjør at den ser litt anderledes ut enn sine standard brødre, men må si at jeg liker vektfordelinga bedre i denne. Igjen ble jeg presentert med et kort, crispt og pent avtrekk, milevis unna det jeg tidligere har kjent på butikknye pistoler som Springfield, Para osv. Kvalitetsfølelsen i våpenet er også upåklagelig. ingen bevegelse noen vei på sleidenn. Ikke en lyd i våpnet når det ristes så her er nok toleransene meget tighte og håndtilpassede som firmaet skryter av.

 

Matchgun MG2 .22LR Rapid fire Electronic

Denne har vært mitt store sikleobjekt siden jeg først la mine klamme fingre på den. Vektfordeling som passer meg veldig god(framtung) grepsvinkel som lå der den skulle fra første stund(ingen Pardini-vinkel her nei). Eneste lille aberet med denne er at instruksjonboka var litt dårlig illustrert med tanke på f.eks demontering. Ikke verre enn at jeg jo klarte det, men ser for meg noen kanskje kan stri litt med tanke på hvor godt illustrert bøkene til de to andre var.

 

For de som ikke har vært på HH og ikke kjenner til det så vil jeg si det er vel verdt et besøk der uansett hvis man er i København.

Litt bilder:

cimg2167w.jpg

 

cimg2168q.jpg

Legg spes merke til at det her er flere rader bakover med langpang....

 

Dette er på ingen måte alle hndvåpen de har. Etter det jeg minnes fra sidene deres ser dette ut til å være noen av de nye og et lite knippe av brukte de har inne/tilgjengelig.

cimg2173v.jpg

 

cimg2171hu.jpg

 

cimg2169f.jpg

 

cimg2170p.jpg

 

cimg2174g.jpg

 

 

Sa noen pimp my 1911...? 8)

cimg2172d.jpg

 

Gutta på HH var også litt snille, da jeg egentlig ikke har lov til å ferdes i Danmark med våpen siden jeg ikke er danskstatsborger og sånn sett ikke har norske papirer på at våpnene er mine, så skulle jeg egentlig bli eskortert til fergen av noen ansatte, men de skjønte vel at jeg hadde rent mel i posen, så de lot oss ferdes videre fritt.

 

 

Her er da undertegnede pakced and armed. En av de mest bevæpnede karene i København sannsynligvis. Folk skulle bare visst....

 

Fant oss jo DEN gata på veien hjem også da...

cimg2183.jpg

 

 

Undertegnede følte også for en liten dessert på veien som lønn for strevet. LØV IT!

cimg2166d.jpg

 

 

Reisefølget fant også grunnet til at hun ble med på turen.

cimg2177z.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...