Jump to content

45-70 på elg


pistoleros

Recommended Posts

Mener jeg leste i noen tabeller her, og da var den rett under storviltkravet med original ammo(ca. 2000 J), men hvis man skremte den opp litt, så gikk det visst fint.

 

Men storviltkravet er visst rimelig høyt i forhold til andre land, etter det jeg har hørt. Så jeg vil nå påstå at elgen detter uten problemer.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
får man ikke 450 marlin i den børsa også da? da hadde jeg gått for den :twisted: men ellers er det nokk ikke noe problem og skyte elg med 45-70 :wink:

 

Med fabrikkammunisjon, ja kanskje, men hvis man lader selv, så kan man tyne noen ekstra m/s mer utav en 45-70 enn en 450, litt mer volum i 45-70-hylsa. Dessuten er det flere produsenter av hylser. Er vel bare Hornady som lager 450 Marlin?

 

Dette vil antakelig ikke være målbart i en GG med 48cm løp...

 

Har skutt 4 skudd med en GG i .450 Marlin. Selv med munningsbrems så gjorde det vondt. Etter at eieren byttet originalbakkappen til Pachmayr Decelerator gjorde det ikke vondt lenger, men den var fortsatt hissig. Får lyst på den rifle hver gang jeg tar i den, men så skyter jeg med den, og konkluderer med at jeg er lykkeligere med sjuern min i .260.

 

Uansett GG og kaliber: bytt den bakkappa, fatter ikke hvordan de kan lage en gummibakkappe med en hard kant som går fra hæl til tå.

 

- Øivind

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...