Jump to content

Beste 22LR/17HMR ammo for innskyting av kikkert


NRB89

Recommended Posts

Hei! Venter på min cz 455 varmint 22LR/17HMR med demper osv som er bestilt.

Tenkte å skyte inn med 22 LR først, deretter 17HMR. Hvilken ammunisjonstype egner seg best?

Vurderer å skyte inn med CCI Gamepoint da jeg har hørt den er svært god på presisjon og samtidig til jakt på small game/ varmint.

 

Fint om de som har cz varmint modellen om å komme med erfaringer.... også dere andre :)

Link to comment
Share on other sites

Ville startet med å skyte inn 22.lr'n. fordi det er billigere å skyte med, etter at 22'n er innskutt så blir det til at når du skrur på 17.hmr løpet ditt, så er ofte bare fininnstillinger igjen. hvis du har på samme kikkert hele tida, da. 17.HMR koster jo fort 160-170 kroner for 50 skudd, mens 22 føles "gratis" i forhold. bare et lite tips :P 17 Vmax lager ikke så mye søl som mange skal ha det til, det er i allefall min erfaring, men det hender at den virker som den skal, og lager søl av kråka :lol:

Link to comment
Share on other sites

Gamepoint er gull i 17hmr, ikke til 22lr løpet ditt. Jeg bruker bare Gamepoint i mitt 17hmr løp. Til 22lr finnes det et VELL av ammo. Dersom du skal plinke mye så går det fint å kjøpe en eller annen form for standardammo. Skytterlaget selger ofte noe som er helt greit. Er målet å krympe samlingene mest mulig så koster det gjerne mer. Jeg bruker standardammo i mine 22lr.

Link to comment
Share on other sites

Eley subsonic hollow point er den patronen som går mest i 22lr løpet mitt. Samler "hull i hull" på 50m. Den er også knall til jakt.

Ta en titt her: http://pulversjaktblogg.blogspot.no/201 ... b-amo.html" target="_blank

 

I 17 hmr bruker jeg CCI TNT og CCI Gaimpoint da disse gir best presisjon og har likkt treffpunkt :wink:

Kulevekter? 17/20grs?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...