Jump to content

Hva er det jeg har på loftet?


johlov

Recommended Posts

Det har jeg slik at vi har hørt mjaue-lyder de siste 3 dagene fra loftet. Disse mjaue-lydene er veldig lik lyden fra uke-gamle kattunger, men jeg kan overhodet ikke skjønne hvordan en katt har klart å komme seg opp dit. Loftet er et kaldloft som ikke er innredet, og det er isolasjon på "gulvet". Det skal sies at fuglenettingen under takskjegget har noen hull pga rust, så det er teoretisk mulig for små skapninger å komme opp dit. Men da må det klatres 3 meter opp en yttervegg og smyges gjennom en 2 cm brei luftespalte.

 

Jeg har vært på loftet og kikket, men det er lavt under taket og derfor vanskelig å sjekke ut alt. Det høres ut som om lyden kommer fra en plass rett over stråleovnen på badet, så skapningen liker det tydeligvis varmt.

 

Skapningen svarer også på plystring og mjauing, noe som jeg finner meget besyndelig. Noen som har et godt forslag på hva dette kan være? Jeg har fått forslag om flaggermus og musunger, men kan en flaggermus mjaue?

 

Jeg poster dette under småviltjakt ganske enkelt fordi det jeg har på loftet er lite, og det må mest sannsynlig jaktes på for å få det til å forsvinne.

 

Bare for å få det klart, jeg er ikke full! :winke1:

 

EDIT: Fikset opp et par skrivefeil...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

I dag tok jeg med med lommelykt og en lang kost opp på loftet. Etter å ha lokalisert lyden og dyttet på litt isolasjon med kosten dukket det faen meg opp en liten kattunge! Det er et stort mysterium hvordan den kan ha kommet opp dit, loftet er jo helt lukket. Så det ser ut til at jeg må ringe TV Norge... :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...