Jump to content

Spørsmål fra en uerfaren revejeger


kkgtm

Recommended Posts

Enig. Skyter ikke kråke på åtet. De er den beste varsleren for nye rever.

Om du er plaget med at åtet forsvinner for fort, vil jeg råde deg til å grave ned noe av det. Reven liker å jobbe litt for føden. Mer trygg på nedgravd åte enn ting som ligger oppe på bakkenivå.

Link to comment
Share on other sites

Mitt intrykk er at den føler seg tryggere når den må grave det opp. Har gjort noen forsøk, bl.a noen saueskrotter som lå urørt i flere uker. Deretter ble de gravd ned, og da ble det aktivitet. Sikkert forskjellig fra rev til rev, men spesielt på åpne plasser, utpå jorder ol. er dette viktig, slik jeg har erfart.

 

Fordel også for da blir reven lengre på åtet, så det blir bedre tid til å skyte. Jeg graver ned de store åtedelene (evt lar de snø ned) og strør hundefor rundt.

Link to comment
Share on other sites

Har et lite spørsmål som den uerfarne revejegeren jeg er.

Har lagt ut åte på jordet der jeg bor, og det er hele tiden fullt av ravn og skjære på det. Kan/bør jeg skyte disse og også bruke dem som åte eller ødelegger jeg da åte???

 

 

Har snakket/hørt av erfarne revejegere og de sier at det dummeste du gjør er å skyte "kråkefugl" på åte, kråkefugl er med på å lure reven til åte :) hører reven mye kråke så vet den som regel at det er mat der. Er bare det jeg har hørt så jeg selv har unngått å skyte kråkefugl på åte mitt :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...