Jump to content

Våpenskap,tips?


Lynx RS

Recommended Posts

Hei,holder på å skal selge våpenskapet mitt,til fordel for et nytt og større et. Noen som kan gi meg noen anbefalinger. Bør ha god plass til 12-15våpen og ha plass til en god del ammo/utstyr. Er selvsagt en fordel med vettug pris 8)

 

Selv har jeg sett på dette,men er noe usikker på hva som menes med brannsikkert. (er sikkert en parantes med småskrift bak BRANNSIKKERT) :roll: Er også noe stiv pris 8-9500....

 

All hjelp og tips mottas med takk.

Link to comment
Share on other sites

Hmmm™.

16 våpen...

 

Du er sikker på at de ikke mener 16 hawaii-slynger stablet tett sammen? Er jo våpen det også, mener jeg...

 

 

Hm, mener du at de skapa til vildmarks.no er for små ?

 

 

Poenget hans er nok at de talla forhandlere oppgir, ofte er teoretiske tall. I realiteten kan man dele dem på to. Så det som oppgis til å ta 15 tipper jeg går til ca 8. Over det blir det nok (veldig?) trangt.

Link to comment
Share on other sites

Åh, er det sånn det ligger an. Det hørtes ikke bra ut :(

 

Hm, jeg ser at Felleskjøpet har ca. de samme måla, og antall våpen :(

 

Ja. ja, jeg får lage meg en holder, og plassere 7 våpen så tett jeg kan, og se om jeg kommer innafor spesifikasjonene. Jeg må ihvertfall utvide, og da vil jeg ha noe som kan ta såpass som 12-15 våpen. For da slipper jeg å tenke mer på dette igjen.

Link to comment
Share on other sites

Noen som vet noe om denne neptune serien da? Hvilke krav klarer den iom at det er "brannsikkert"??

 

Jeg vurderer disse: http://www.psso.no/sikkerhetsskap/Sserien.php

 

Sjekk under priser - kampanjepriser. Får vel den nest største der til ca. 3500.

 

Grey Ghost

 

får jo også det største for 3990,- + div utstyr siden det leveres tomt...Helt klart et bra elternativ denne serien også..

Link to comment
Share on other sites

Neptune-serien fra PSSO er vel omtrent dobbelt så dyre som S-serien. Det kommer først og fremst av at de er brannsikkre i tillegg. De har også en vesentlig høyere klassifisering med hensyn til sikkerhet, det betyr at du kan bruke de til å låse inn andre verdisaker i tillegg til våpen.

 

Dersom man har disse behovene er det selvsagt et godt alternativ, men dersom man ikke trenger en "safe" hjemme, så er det kanskje en unødvendig kostnad?

 

Dersom man ønsker et brannskikkert skap til f.eks. oppevaring av dokumenter mv. så kan man f.eks. kjøpe en brannsikker boks i tillegg, som man kan putte inn i våpenskapet, dersom man har stort nok våpenskap. Slike brannsikkre bokser får man fra 6-700 kr.

 

Har for øvrig sett på både Neptune og S-serien hos PSSO og synes begge ser bra ut.

 

Grey Ghost

Link to comment
Share on other sites

Hmmm™.

16 våpen...

 

Du er sikker på at de ikke mener 16 hawaii-slynger stablet tett sammen? Er jo våpen det også, mener jeg...

 

 

Hm, mener du at de skapa til vildmarks.no er for små ?

 

Prøv å stable inn 16 rifler med kikkert , reim og tofot inn i et slikt skap. :lol::lol: tror du skal være kanske frustrert før du får lukket døra da ja.

 

Selv har jeg et skap som er oppgitt til å romme 52 våpen. Har nå ca 20 rifler/hagler/kombier stående i det, og da er det FULT. Døra må da lirkes igjen for å få lukket det.

 

Som nevt tidligere, skal du kjøpe skap, så kjøp et som er oppgitt til å romme det dobbelte av det du virkelig skal ha i det. Har du 16 våpen, så kjøp et som rommer minst 25-30.

Link to comment
Share on other sites

http://wingevapen.no/index.php?name=NET ... VAaPENSKAP

Liker godt disse skapene, overflaten er pen og de lyser ikkje opp under trappa sånn som de hvite.

men det er lite plass i skapa, står oppgitt til 22 men får plass til 9, 4 med kikkert og 2 banerifler som tar litt ekstra plass. men det ser nesten ut som om det er beregnet for å sette anenhver opp ned, for å spare plass.(men hvem vill vell gjøre noe sånt)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...