Jump to content

Leupold, men hvilken til .340 wby mag.


Nomina sunt odiosa

Recommended Posts

Skal kjøpe ny kikkert til Weatherbyen. Har en Mepopta R1 3-12x56 fra før, men den sitter klistra over høyre øyet titt og ofte, så nå er det nok! Bli mer enn nok blod av elgen, det holder i massevis!

 

Har vel kommet frem til å kjøpe Leupold. Men hvilken modell? Ser på Jakt&Frilufts hjemmesider, men det er jo en haug av modeller. Noen erfaringer? Jeg vil gjerne ha 50mm lysåpning og minimum 10x forstørrelse. Tenker 6-9000 kr.

 

På forhånd, takk for hjelpa!

Link to comment
Share on other sites

Villmarksbutikken på Jessheim har en ny Leica ER 4,5-14x42 med ret 4, "LotuTec" og parallaksejustering til 9900.-. Denne kikkerten har ekstra lang øyeavstand og er en toppklassekikkert. Det er klasseforskjell på denne og Leupold. I USA koster den 2+ ganger så mye som tilsvarende Leupold VX3.

Link to comment
Share on other sites

Vx-r 4-12x50 topp kikkert med lang øye avstand

 

 

Takk for svar Arvid. Har kikket litt på den, og den ser bra ut. Helt enig! Formening om retikkel?

 

 

Retikkel er helt supert er også lys med justerbar styrke. Jeg angrer ikke på at jeg kjøpe 4-12x50 hadde en tasco 3-9x40 før og jeg vill ikke tilbake for å si det sånn :smile:

Link to comment
Share on other sites

En VX-3 3,5-10x50 skulle vel ikke være dum.

Har selv VX-3 og de takler motlys bedre enn VX-II/R.

Der er stor forskjell på den gamle VX-III og VX-3.

6-9000 med eller uten lys.

 

Hva er egentlig forskjellen på VX-3 og VX R?

 

Jeg foretrekker helt klart 12x forstørring fremfor 9x. Men hva velger jeg, VX-3 eller VX-R?

 

Supre svar, Kammerater!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...