Jump to content

Student rifle!


Benjamin

Recommended Posts

Hei sann! Når nærmer det seg virkelig til den dagen jeg endelig kan søke om våpen! Snakk om èn måned.

Nå er det slik at jeg har lyst på:

- Hagle, både ss og ou

- Kombi

- Drilling

- Rifle

 

Men jeg kan jo ikke ha alt dette, iallefall ikke som 16. Derfor kunne jeg tenkt meg en systemrifle, men de er jo ikke akkurat kjent for å være så forbanna billige! Grunnen til at jeg vil ha systemrifle er egentlig at jeg slepper å kjøpe rifle på rifle på rifle, egentlig.

Tidligere på kammeret har jeg skrevet at jeg vil til Alaska på jakt, noe jeg står fast på enda, men da må jeg gjerne ha noe som 300 Win Mag eller 340 Wby mag.

 

Er det noen som vet om en systemrifle som ikke koster skjorta av meg? Eller burde jeg bare ta en Weatherby Vanguard s2 fra XXl til 6000 kroner? :D

 

Takk for at du leste!

Link to comment
Share on other sites

er du heldig så kan du jo få innvilget våpensøknad på rifle som 16 åring, men det er kun i særskilte tilfeller.. jamfør våpenlovens § 7. Så da spørs det om det er et særskilt tilfelle, men det er vel strengt talt ikke dette trådstarter spør om..

 

Er ikke NOE snakk om å være heldig, har du foreldre som skriver under og du har jegerprøven får du det på flekken. Jeg fikk halvautomatisk på første søknad også...

Link to comment
Share on other sites

nå er du 16, og alle her på kammeret kan nok skrive under på at ønskelister forandrer seg underveis. Så, med trang økonomi så ville jeg kanskje heller fått på plass en bra ikke-systemrifle så du kommer igang med skyting og jakt.

Og så heller rive i ei systemrifle når kontoen har blitt litt romsligere og du har fått mer erfaring ang hva du vil ha

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...