Jump to content

Presisjon i Mini 14


ktm250sx

Recommended Posts

På 200 meter, så er nokk dette godt nokk til gull, for en mini 14!

 

Hva annet brukte du? Accu-strut, demper?

 

Har-Bar og demper.

 

Gjennomsnittlig eller enkelt serie? Hvor mange skudd i serien?

 

Det var en gjennomsnittlig serie på 5 skudd. Synes ikke det var allverdens. Avtrekket på mini`n er meget hardt, kanskje jeg slenger litt på grunn av det også.

 

200m, fabrikkammo, 55grs:

 

Det var jo utrolig bra samlinger VeT|Us. Hva slags ammo brukte du her? Og hvilke endringer har du gjort på børsa?

 

Jeg må si jeg sliter med å få til så mye bedre enn de jeg har fått til her. Skal hive i en lettere avtrekksfjær og se om det er noe endringer.

Link to comment
Share on other sites

Ble noe forbedring med anlegg. Laget meg et fast siktepunkt som ble foreslått her, isteden for kun å skyte på sirkelen på dyreskiva.

 

100m.jpg?t=1347636933

En slenger på slutten, 100m.

 

200m.jpg?t=1347636947

Samlinga på 200m er jeg fortsatt ikke fornøyd med..

 

Er det avtrekksfeil som gjør at jeg sprer? Andre ting jeg gjør feil?

Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Skriver likegodt i denne tråden da den handler om presisjon til M14.

 

Hadde egentlig tenkt å selge denne da presisjonen den leverer er sub par,som de fleste av desse raklebørsene egentlig...men samboer vil at den skal få en mellombels sjanse til.

Eg har som nevnt i annen tråd kjøpt og montert Accu Strut på min rifle. Rifla var innskutt før montering,og etter montering mått eg skru kikkerten (6x42) opp 25 knepp.

Høres dette normalt ut for andre som har montert en slik stabilisator??

 

Ellers så virka det som om Rhino fabrikk-ammoen gikk noenlunde,iallefall bedre enn Rem. UMC.

Har planer om å lade sjøl for å forbedre samlingene mine,men har uansett bestilt litt div. ferdigrulla fra Norma og RWS,kansje det blir revejakt blant desse patronene dersom de leverer resultater :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Strengt tatt så handler ikke tråden om M14, antar du mente mini 14 ;)

 

Jeg opplevde ikke noe annen treffpunktforandring enn at den "strenget" noe hinsides etterhvert som pipa ble varm. Endte opp lattelig lavt nede på skiva og gikk vel omtrent tom for klikk. Feilen var at jeg brukte locktite på begge klemmer inn mot pipa og strammet godt til. Fjernet locktite og ble kvitt problemet, men åpnet da opp samlingen noe.

 

Havner forresten hele 30 knepp ned mot moder jord dersom jeg skrur demper på børsa, da en ganske lett alu demper. Konklusjonen er nok at pipa på mini er litt for nært beslektet med spagetti (joda, har 580 serie med litt mer lubbent løp).

Link to comment
Share on other sites

Ja mente Mini 14.

 

Min er også 580 serie,eg brukte ikke locktite på skruer eller klemmer. Skrudde røret lett til i bakkant inn mot gassblokka,deretter festa eg klemmene rundt løpet og strammet desse.

Tilslutt stramma eg skruene mot gassblokka. Ville helst unngå å få spenn i løpet på denne måten,men virker som at noe spenn vart det lell utifra treffpunktsendring :roll:

 

Spaghetti-løp ja....minner faktisk om kokt spaghetti til og med :wtf:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...