Jump to content

Hundeførerbørse i 9,3x62


Recommended Posts

Har ikkje erfaring med kaliberet, men etter det eg har hørt er 9,3x62 kanskje det av dei "vanlege" storviltkalibera som eignar seg best i korte løp (saman med .308W).

Eg hadde ikkje hatt betenkelegheiter mot å kappe på 47 cm, som var minimum før nye forskrifta kom.

Men det er det delte meiningar om, har forståelse for at enkelte likar lengre løp.

Link to comment
Share on other sites

Dette er den samme prosessen jeg akkurat har vært gjennom. Jeg har fremdeles ikke bestemt meg for våpen, men er fysen på en Kongsberg karabin. Siktet er derimot allerede bestemt og kjøpt inn - det ble et Meopta Meostar 1-4x22 med rødpunkt. Jeg ble sterkt oppfordret av andre "kammerater" om å gå for et sikte med opplyst rødpunkt og som har muligheten til å skru ned forstørrelsen til 1x - slik kan du sikte med begge øyne åpne for raske skudd i skogsterreng. Supert til en hunderførerbørse! Virkelig bra greier! Jeg fikk et kjempetilbud av en "kammerat", ubrukt av fjorårsmodell til barbert pris. Jeg tror faktisk kanskje han har ett sikte til.

ØYH! Finnlight 338WM - er du her?

Link to comment
Share on other sites

då er løpet betalt, kikkert bestemt men ikkje bestilt. men kallags demper bør eg gå for? hadde vert greit med ein som eg kunne bruke på alle mine kaliber(.25-06, 6,5x55 og 9,3x62), viss dette er mulig. vil helst ha ein som er kort, lett og demper bra. skal tross alt brukest i ulendt tereng, og på vidda...

Link to comment
Share on other sites

då er løpet betalt, kikkert bestemt men ikkje bestilt. men kallags demper bør eg gå for? hadde vert greit med ein som eg kunne bruke på alle mine kaliber(.25-06, 6,5x55 og 9,3x62), viss dette er mulig. vil helst ha ein som er kort, lett og demper bra. skal tross alt brukest i ulendt tereng, og på vidda...

 

Et lite tips, ring jaktpartner Gjøvik og hør med dem. Anbefales ang valg av demper.

 

Glemte å si at den demperen jeg tenker på er en type dem har begynt å selge i år. Tror den heter v-max eller noe sånt. Har ikke papirene forran meg, men under 500 gram, modul demper med mulighet for å bytte mellom flere kaliber. Hvis du ringer dem og spør så får du nok litt mer korrekt info :roll:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...