Jump to content

Vis din bue! (BildeTråd)


Litago

Recommended Posts

Har ikke hatt noen photoshoot med buen, men tok ett bilde siste trening før ferien :)

 

229853_10151818146340467_1712283793_n.jpg

 

Hoyt Alphamax 32, 50-60 lbs lemmer montert nå, var opprinnelig 60-70 lbs, så jeg har begge mulighetene :) Pilhylla som står på nå er en RipCord hylle, men jeg har bestillt en ny Viportail hylle som jeg håper er i postkassa snart. Sikte er et HHA OL 5519 XL. God bue å skyte med og har en veldig god pressisjon når den som bruker den gjør jobben :)

Link to comment
Share on other sites

DSC_0057.jpg

Bowtech Destroyer 350 - Første buen jeg noen gang har eid og skutt med.

 

Utstyrsmessig er den ikke noe å skryte av desverre. Her har jeg spart penger, for buen i seg selv var dyr nok.

Whisker bisquit pilhylle , blillig PSE sikte, et ukjent peep med strikk,

Og en billig stabilisator jeg har modifisert opp i vekt ved å stappe inn en tykk messingstang jeg hadde liggende. (det funket)

 

Har lagt mye tid i å tune den opp ordentlig, og sette meg inn i teknikkene , framfor å handle dyrt utstyr til den.

 

Men den skyter ganske så bra synes jeg med tanke på nybegynneren som håndterer den.,

fotball store samlinger ut til 70 meter (som er lengste jeg har stilt siktet på),

peforerer colabokser på 50

og splitter piler på 30.. (splitting begynner å bli en ganske stor utgiftpost)

Vurderer fortløpende nytt utstyr til denne, for å bytte ut billig ræl, men foreløbig så jeg jeg en Storfornøyd nybegynner...

Link to comment
Share on other sites

Det var en veldig pen bue :D min første bue var også ganske enkel det var en Bear bue med ganske likt utstyr som du har

jeg solgte buen da jeg ikke var fornøyd med hverken forhandler som bare lyger og produsent som ikke har service når ting svikter men det er ingenting som er viktigere enn at du er fornøyd og iværtfall når du er nybegynner det vet jeg alt om :lol:

hvor holder du til? 8)

Link to comment
Share on other sites

Inga "støttehjul" här, inte :wink:

IMG_7578.jpg

Spikka den i bjørk, et treslag jeg ikke kommer til å bruke igjen med det første.

Eller ihvertfall ikke uten å ta en bruddtest fra akkurat det treet jeg tenker å bruke. Bjørk er litt dårlig i kompresjonsstyrke, og derfor var denne buen litt kinkig å lage uten å helt vite hva som tåltes. Endte på 43#@32", istedenfor 50# som var målet.

Link to comment
Share on other sites

Inga "støttehjul" här, inte

Jepp, 4hjulstrekk er noe man har på biler

Sant,men kansje en smule ufint å mobbe de som ikke har de fysiske forutsetningene til å skyte recureve eller langbue?

Lukter moderatorinblanding her snart nå :silent:

Link to comment
Share on other sites

Må jo si at det varmer å se så mange trad-buer. Blandingen av trad og compound gjør det mye mere interessant synes jeg. En av de gøye tingene med tradbuer er jo at man kan lage dem selv, så enkle eller så kompliserte som en vil. Som regel er det ingen sammenheng mellom graden av komplekshet og hvor bra de skyter heller.

 

Her er en plankebue av hickori, den er fra overgangen mellom yteved og kjerneved, derav fargene. Lett recurvet.

IMG_3243.jpg

 

IMG_3244.jpg

 

Dessverre solgte jeg den - den skyter som "a house on fire"

IMG_3239.jpg

 

Mitt hittil eneste forsøk uti delbare buer, og så får jeg den fan ikke ifrahverandre lenger heller :oops: . Bambus og osage orange. Denne buen har jeg skutt over 300m med.

IMG_1392.jpg

 

Jeg må innrømme at jeg skyter mest compound for tida - prøver å bli såpass god at jeg kan skyte på 70m med "de store gutta" uten å dumme meg for mye ut. Men det går tregt. At jeg igår klarte å løsne feil skrue på pilhylla og må tune helt pånytt hjelper jo ikke... Men det blir bedre.

 

PSE Vendetta DC 2012

IMG_0110.jpg

 

IMG_0119.jpg

 

Enkel og grei justering av dralengde, en av grunnene til at jeg valgte Vendettaen er at den har lett stillbar dralengde, da jeg ikke var skråsikker på dralengden min, og den endrer seg også endel når en "kommer i hakket". Og så har den muliget for lang dralengde, sånn er det å ha spist for mye banan :roll: Men måtte Locktite skruene, de kom løs hele tiden.

IMG_0118.jpg

 

IMG_0117.jpg

 

Hylla, NAP Apache - jeg liker den, men den er plundrete å tune, for en må løsne skruer og skyve på den, og det er lett å komme utav det. Fordelen er at pila ALLTID havner oppå den, og at det skal ekstremt mye til for at pila faller av. Og så er den lydløs.

IMG_0114.jpg

 

Jim Fletcher release, litt lett avtrekk syns jeg, det er lett å nappe, "hammer the trigger", men så må man fokusere på det og lærer kanskje noe. Skulle hatt en litt tyngre.

IMG_0121.jpg

 

 

K

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg gått over buen min i kveld, og tok noen bilder av den etterpå :) Har hatt en veldig bråkete bue i det siste, knirking og knaking når man trekker opp osv, så nå var det på tide med en kjapp liten overhaling :) Har vel ikke vært så flink til vedlikehold på en stund og buen har vært ute i all slags vær.

 

Smurte lagerne til kammene og sammenføyningen mellom lemmer og midtstykke med en dæsj balisol våpenolje, trakk opp og ned buen 2-3 ganger å så ble den jammen helt tyst :)

 

Fikk også vokset strengen og montert den nye pilhylla ferdig, så nå gjennstår kun papirtest.

 

Hoyt Alphamax 32, 30" draglengde, står pr i dag på ca 55 lbs. Pilene som brukes til 3D er Easton LightSpeed 340.

 

423491_10151995069545467_157910028_n.jpg

 

HHA OL-5519 XL scope

mini-20120817_200339.jpg

 

Ser den ikke så godt, men VaporTrail V-pro limbdriver pilhylle

mini-20120817_200316.jpg

Link to comment
Share on other sites

Har ikke fått skutt noe med den enda, men håper på å få skutt i morra, jeg må se hva jeg får tid til rett å slett, håper da på å få skutt papirtest :)

 

Denne blir drevet av lemmene istede for kablene som de fleste andre fallhyller, man kan justere hvor lenge hylla skal følge pila med og flytte festet på lemmen frem eller tilbake. Det kalles vel limbdriver om ikke jeg husker feil :)

Link to comment
Share on other sites

Hei Ruben!

 

1. Først Tar du et bilde med et Kamera

 

2. Legg Bilde/Bildene inn på Pc

 

3. Gå til et nettsted som http://imageshack.us/" target="_blank

 

4. Trykk på Browse og finn bilde filene du vil dele

 

5. kopier bilde addressen/linken

 

6.Skriv et svar her på kammeret trykk på Img Knappen

 

7.PostBildeAdressenHer

 

Håper det hjelper og lykke til 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 3 weeks later...

DSC03419classic_zpsd36a3601.jpg

"Nothing Beats the Classic LongBow".

Kjøpte den hos Tradbow på Middelalder festivalen på Hamar i år.

Dette er en norsk håndlagd naturbue, laget av buemaker Per Onsrud.

Var litt i mot buejakt før, men etter og ha forstått hvordan buejakt foregår.

Så har jeg nå snudd om, og jeg er nå for buejakt.

Har også en compound bue, bueskyting er en meget artig hobby :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...