Jump to content

CCI Segmented Subsonic


PerOTTO

Recommended Posts

Kjøpte et par pakker med denne ammoen,har skutt to kråker og ei måke..

Kråkene låg døde i smellen på 70 meter, mens måka fløy 100 meter før den stupte i sjøen,død..

Ellers så samler den greit i min Brno mod.2 med tanke på skytterens ferdigheter;)

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
  • 2 weeks later...
  • 1 month later...

Har ikke prøvd segmented subsonic patronen, men har brukt CCI HP subsonic. Den har jeg skutt ryper med og det har gått helt fint, bare en liten blodflekk på dem etter skuddet. Med lyddemper på i tillegg hører man kun avtrekket nesten :) Den kan jeg anbefale!

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Har skutt ei skjære med patronen. Ble et skikkelig utgangshull, men trestammen bak hadde bare ett merke etter kula. Mulig at avstanden på ca 80 meter gjorde at det ble for liten hastighet for å få splintra kula fullstendig. Uansett en fornuftig kulekonstruksjon til slikt vilt.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Har vært hjemme med sykt barn de siste dagene. Slik fritid må brukes til noe matnyttig, og i mitt tilfelle har det blitt kråke og skjærejakt fra inngangsdøra. Resultatet foreløpig har blitt 4 skjærer og 2 kråker, skutt med patronen i trådtittelen. Veldig fornøyd med effekten! Blir et skikkelig klask i fuglen når kula treffer, og voldsomme utgangshull. Presisjonen er ingenting å klage på i min gamle BRNO mod. 2. Hvis det er vindstille og jeg gjør min del riktig, detter fuglene pent ned fra tuntreet 80 meter unna. :winke1:

Link to comment
Share on other sites

Jeg bruker denne på skjære og nøtteskrike, den fungerer svært til dette godt vil jeg si! Hvis fuglen flyr etter skuddet er det som regel helt bom.. pga. slurvete avtrekk..

Jeg skyter på 55-60 meter, og hvis jeg gjør jobben min så ligger fuglen på nøyaktig samme avstand etter skuddet : )

 

Kråkene kommer ikke på åta mi.. så har ikke testa på kråke enda, men jeg vil tro det fungerer utmerket og..

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...