Jump to content

Icom Prohunt Basic


finskestøver<3

Recommended Posts

Hei! Kjøper første jaktradio nå og tenkte meg ikke det aller dyreste. Har sett på denne http://jaktfall.no/produkt/jaktradio/ic ... sje-f-3022" target="_blank og lurer på om dette er en god radio som holder mål? trenger ikke noe med masse innstillinger, men bare noe som har god lyd og fungerer selv om den får en trøkk. trenger også mic og øreplugg, da er vell denne ok http://jaktfall.no/produkt/jaktradio/ic ... -pro-u600l" target="_blank ?

Link to comment
Share on other sites

Har jobba for forhandler som har solgt et tresifra antall av disse og den litt dyrere F34 de siste tre åra, og såvidt jeg kan huske har vi hatt en stk totalt inne til service. To med den som jeg slo av squelch'en på...

 

Så ja, jeg tør påstå at disse holder mål.

Link to comment
Share on other sites

Har samme jeg og. Er veldig fornøyd med min. Har akkurat dem funksjonene en trenger, og ikke mer. Jeg var ute etter en enkel, robust og god jaktradio, og det fikk jeg. Veldig bra rekkevidde med lang pisk. Så hvis du ikke er ute etter en komplisert jaktradio, med masse funksjoner(en egentlig ikke trenger) er denne et veldig bra valg.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
Noen som vet om det er kanalscann på denne radioen ,

:

 

Ja, funksjonen finnes i radioen, men er ikke oppsatt med det fra importør

 

Ok takk for raskt svar .

 

Er det noen som har fått signallyden til å virke da?

Jeg får bare opp EROR på displayet !

 

 

Signal lyd?????????? Om du mener den røde knappen på toppen, så kan den programeres til hva som helst. Bla. scanning.

Link to comment
Share on other sites

Den røde knappenn er en nødknapp som kobler til Nærmeeste AMK sentral, er du ikke medlem i ett sikringsradiolag vil du få en error, I AMK sentralen vil du igjenkjennes med et 5 sifret nummer som er din ID, Om radioselgeren programmerer denne til en aktiv funksjon får du ikke error, husk at bruk av kanalene er lisensbelagt, og medfører starffeansvar om man ikke har lisense iorden og bruker frekvensene.

Link to comment
Share on other sites

Den røde knappenn er en nødknapp som kobler til Nærmeeste AMK sentral, er du ikke medlem i ett sikringsradiolag vil du få en error, I AMK sentralen vil du igjenkjennes med et 5 sifret nummer som er din ID, Om radioselgeren programmerer denne til en aktiv funksjon får du ikke error, husk at bruk av kanalene er lisensbelagt, og medfører starffeansvar om man ikke har lisense iorden og bruker frekvensene.

 

 

Prohunt basic får du ikke kjøpt som sikringsradio. Du får heller ikke kjøpt sikringsradio uten å ha godkjent søknad på forhånd. Det at sikringskanalene ligger der, betyr ikke at du har en sikringsradio.

 

Knappen er der på alle, men den er ikke i funksjon.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat det jeg har forklart på min Icom har jeg alt dette aktivert da jeg som grunneier har medlemskap i sikringsradiolag og følgelig betaler en årlig avgift har jeg også konsesjon på disse frekvsnsene.

Du får normalt ikke lagt inn noe på den røde knappen før ett slikt medlemskap er i orden.

Og radioen med rød knapp er faktisk konstruert for å være en sikringsradio, de som ikke har rød knapp er ikke konstruert for å være en sikringsradio..

Link to comment
Share on other sites

Som sagt... dette er min første Icom,å da det i annonsen på denne radioen det står som følger :

 

Känn dig extra trygg i skogen med Icoms signalljud. Med denna säkerhetssignal kan du påkalla uppmärksamhet från dina jaktkamrater om olyckan skulle vara framme. En ljudlig signal kan aktiveras med larmknappen på radion om man blir liggande i skogen och inte själv orkar ropa på hjälp.

 

Dette tålker jeg som noe annet en en knapp for sikringskanal....Men samme kan det være.

 

No drar æ på Elgjakt :)

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å kapre denne tråden, men jeg kjøpte nettopp denne Prohunt basic (IC-F3-022S)

 

Jeg hadde store problemer med den i elgjakta. Jeg fikk ikke inn de andre på jaktlaget hvis det var litt dårlig forbindelse, og når jeg først fikk de inn så var kvaliteten merkbart dårligere enn f.eks. fattern sin 4 år gamle Icom. Han satt rett ved siden av meg med vanlig antenne også og kunne høre alt som foregikk tydelig, jeg fikk bare bruddstykker eller stemmer med mye skurr. Jeg kunne høre fattern i bra kvalitet ettersom han satt ved siden av meg. Jeg fant jo ut av dette med squelch, men det hjalp liksom ikke, prøvde alt fra 0-9. Fikk låne hans radio siste dagen, og da var alt så mye bedre.

 

Har jeg ikke stilt inn riktig? Dette var den siste utstillingsmodellen som XXL hadde. Hva mer kan jeg teste?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...