Jump to content

HK USP versjoner


Telefonoperatør

Recommended Posts

Hei. Ny på forumet her så ikke vær for hardhendte!

 

Jeg har nettopp begynnt prosessen med å skaffe med en pistol til praktisk skyting. Valget har fallt på en HK USP da jeg er godt kjent med denne fra Forsvaret. Dette er altså mitt inntog i den sivile verden, å her er jeg temmelig "grønn". Målet mitt, utenom å ha en morsom hobby, er selvsagt å bli en enda bedre skytter og i fremtiden å kanskje skyte litt på stevner.

 

Formålet med tråden er å få litt informasjon på variantene som finnes.

 

Jeg er først og frems interessert i en 9mm versjon da noe større er helt unødvendig til mitt fremtidige bruk.

 

Jeg har følgende spørsmål:

 

USP Match-versjonen ble avsluttet for et tiår tilbake, men jeg er interessert i å få tak i en lignende frontvekt. Er jeg da bundet til én USP-variant eller vil disse passe til Tactical-varianten som er gjenget for demper samt har match-avtrekk?

 

Er det noen som har forholdsvis god oversikt over konkurranseskyting med pistol, slik at reglene kan få spille inn på valget av verson, samt ekstrautstyr?

 

Høyere kapasitet på magasinene, er det i det hele tatt lov?

 

Det lukter kanskje litt tacticool her, men høyere vekt foran på våpenet er fantastisk ved rast skyting

Link to comment
Share on other sites

Hei

 

usp er brukanes i production for praktisk skyting.

 

Er ikke tillat å bruke frontvekt etc i den klassen. Ei heller å modifisere avtrekk, magasinbrønn osv.

 

Hvis du er bestemt på type USP og vil tune avtrekk og frontvekt så se mot USP Expert.

 

Merke tuning i Tyskland lager frontvekt for denne.

http://www.hkpro.com/forum/hk-handgun-t ... xpert.html" target="_blank

 

Da kan du skyte standard minor. Kommer med matchavtrekk, magasinbrønn og 18 skd magasin så man stiller litt bedre.

 

Hvis du liker ett fremtungt våpen så se mot sig sauer, cz 75 Shadow, tanfoglio.

 

Se og prøv i klubbe din så får du ett par erfaringer.

 

Har skutt litt med USP og mener at hvis du skal kunne konkurere på sikt i praktisk så er en annen pistol ett bedre valg.

Link to comment
Share on other sites

Takk for svar. Merke Tuning har jeg vært innom og hadde foretrukket originalvekten om den er mulig å oppdrive.

 

Grunnen til at jeg ønsker å kjøpe USP er fordi jeg er grådig vant til avtrekket, vekt og "følelsen" da jeg som sagt har skutt mye med den. Ser at folk skryter av Glock pga tilgang på utstyr men jeg er selv ingen stor fan av Glock. Dessuten er den regelrett stygg! :wink:

 

Hvilke Tanfoglio-modeller kunne du anbefalt, av ren nysgjerrighet. Er som sagt fan av fortunge våpen.

Link to comment
Share on other sites

Utdrag om gokjente h&k i production

 USP, USP Stainless, USP Compact, USP Compact Stainless, USP Custom Sport, USP9SD, USP Tactical (barrel 127mm or shorter), USP Compact Tactical, HK45, HK45 Compact

Not Approved: USP Elite, USP Expert, USP Production, USP Combat Competition 

ville også ha styrt unna men ditt valg.

Link to comment
Share on other sites

USP Tactical er i kaliber .45ACP. Dette er en pistol som har noen egenskaper arvet fra mk23 og byr på mye skyteglede. Dessverre er ikke Tactical tilgjengelig i 9mm.

Det finnes imidlertid en USP variant i 9mm som heter SD. Utseendemessig ligner den på Tactical med bl a løp gjenget for lyddemper. Den har imidlertid ikke o-ring linjeringen av løpet som man finner i mk23, Tactical' Expert og Elite som presisjonsjegerne verdsetter så høyt.

Link to comment
Share on other sites

Var da merkelig, min er en USP Tactical i 9mm med fabrikk match avtrekk osv. "Original" lyddemper og alt, B&T lyddemper. Er riktignok en gammel pistol (aner ikke når forsvaret kjøpte de eksemplarene inn), så kan være Tactical ikke produseres lengre.

 

Når det gjelder valg av den pistolen til konkurranse osv, ville jeg styrt unna. Den er som andre militærpistoler, pålitelig og virker når du trenger den. Men du skal være virkelig være god til å skyte for å treffe greit med den.

Link to comment
Share on other sites

Tre spørsmål til Rausheim:

 

1) Står det "tactical" på sleiden?

2) Har den o-ring linjering av løpet (som på mk23)?

3) Er det ettervandrings-stopper på avtrekkeren (som på Elite / Expert)?

 

Jeg tror forsvaret kjøpte noen USP'er med forlenget/gjenget løp som ble kalt tactical på folkemunne; en stund før HK lanserte SD i sivilt marked, men etter at Tactical ble tilgjengelig. Med alle mulige forbehold gjetter jeg at svarene på spørsmålene er nei, nei og nei som det ville vært hvis det gjaldt SD.

 

På Tactical er svarene ja, ja og nei, ikke på alle :-)

Link to comment
Share on other sites

 

Hvilke Tanfoglio-modeller kunne du anbefalt, av ren nysgjerrighet. Er som sagt fan av fortunge våpen.

 

Stock II og III er gode pistoler for production.

 

Skal du ha til standard i 9mm er limited utgavene gode pistoler.

 

SPS enduro er virkelig tung hvis du ser etter det.. Gjør du jobben din så løfter ikke denne seg.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...