Jump to content

Sekk til reins jakt/tur


lizzy

Recommended Posts

Hei

 

Eg brukar ein Bergan Powerframe til storvilt jakt. Veldig nøgt så langt, og med ein "pakkrammesekk" så fungerer det fint å bere ut kjøtet.

No er rett nok ikkje eg ein liten tass på 75 kg sjølv heller. Mogleg det er meir korrekt å kjøpe sekk etter storleiken til kroppen din slik at sekken ikkje blir for stor/liten !?

Link to comment
Share on other sites

Har både en Eberlestock Dragonfly og en PowerFrame.

 

PowerFramen synes jeg er veldig, veldig mye bedre å bære tung bør i. Våpenfutteralet gjør at tyngdepunktet på en fullastet Eberlestock kommer mye lenger ut fra ryggen, og det synes jeg egentlig ganske lite om.

Link to comment
Share on other sites

Har en Norrøna syncroflex,(trur jeg den heter) Veldig fornøyd med den,to store sidelommer som enkelt kan kneppes av om det ikke er bruk for dem! En ting som jeg kanskje savner, som jeg så på en kamerats sekk.At sidelommene kan gjøre om til en liten sekk,liker ikke å stille/krype innpå med stor sekk. Fint med en liten som kort og annet nødvendig kan ligge i!

Ikke alltid like lett å finne igjen den store :D:D Men alt i alt veldig fornøyd med norrøna så den hadde jeg latt bli med i vurderinga.

Link to comment
Share on other sites

Sidelommene på PowerFrame har ein slik funksjon òg @gråhund. Dei er festa med glidelås og kan enkelt frigjerast frå hovedsekken og bli saman slått til ein liten sekk.

 

Norrøna har mange gode sekker og fine løysingar. Sjølv ville eg ha ei solid meis i sekken, men slikt er ein smaksak

Link to comment
Share on other sites

Har en powerframe, men har ikke brukt sidelommene som sekk enda, har på meg sekken i første fase av innpåstillingen, så legger jeg den igjen og stiller innpå uten sekk, må da hhente sekken etter at jeg har skutt. Sekken er god å bære tungt i, men jeg kunne tenkt meg noe større åpning i toppen, på en 130 liters sekk er åpningen noe trang synes jeg, spesielt når jeg skal ha nedi brystkassa fra reinen, er nødt til å ta av sidene for at det skal bli plass.

men som sagt en meget bra sekk til å bære tungt i.

Link to comment
Share on other sites

Kjøp deg en Norrøna Recon Pack med syncroflex. Da slipper du å ha en sekk du må huske opp hele tida fordi hoftebeltet sklir ned. Norrøna-sekkens syncroflex-system er genialt, hoftebeltet er festet til sekken med en kuleledd, slik at hoftebeltet hele tiden følger dine bevegelser. Jeg har hatt Powerframe, og det er en bra sekk, men Norrøna-sekken er mye bedre.

Link to comment
Share on other sites

Synkroflex'en er ett hakk for liten i toppen, for å si det slik.

Må dele opp dyra litt for mye for å få de nedi, til at jeg presonlig er fornøyd.

 

Ellers er det nok den beste sekken jeg har vært borti i forbindelse med reinsjakt og tunge bører.

Støtter sistnevnte "taler".......veldig bra bæresystem.

Link to comment
Share on other sites

Bror min og jeg har hatt Powerframe begge 2. De var gode å bære men fullstendig ubrukbare å bære tungt m pga skruefestene nederst mot ryggen røk sund på begge 2 sekkene. Kjøpte meg Norrøna i fjor. Den er veldig god å bære , men som Castor nevner altfor smal i toppen :cry: Powerframen fikk plass til storbukk

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Hei,

Sjekk ut den største sekken til Chevalier (med ramme), de har den på XXL. Jeg er veldig fornøyd. Den er god å gå med, sitter behagelig på. Er også en fordel med en innerpose du kan ta ut og vaske etter jakta, slik at blodet ikke trekker inn i sekken og stinker neste år.

Link to comment
Share on other sites

Hei igjen,

Gikk en tur i skapet og fant navnet på sekken: den heter "Chevalier Reindeer" pakkrammesekk, var inne og sjekket, ser ut som de ikke lenger har den på XXL, men googlet og fant den bl.a hos Skittfiske.no. Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...