Jump to content

Trenger man våpenkort for kjøp av lyddemper??


D52

Recommended Posts

XXL ønsker scannet kopi eller foto av våpenkort for at de skal selge meg lyddemper. Øh. Det er da ikke riktig ? Limer inn :

 

Hei!

Ditt innlegg på XXL sin portal for Sosial kundeservice har blitt besvart.

 

Hei.

Vi trenger ditt våpenkort for kaliber .22. Kan sendes som scannet fil eller foto (nært) på e-post til vapen@xxl.no.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker det var slik før. Men trodde ikke lengre man trengte det nå ved kjøp av bla lyddemper. Man kan jo lage det selv, lovlig...

 

Men ba de slette bestillingen. Har bestilt et annet sted alt nå. Og det gikk helt fint.

 

Gidder ikke kødde med XXL pga sånt :)

 

Og når jeg svarer på eposten til kundeservicen fra XXL, så sendes det svaret mitt til meg selv, øh ??

Link to comment
Share on other sites

Joda, man trenger i teorien våpenkort for kjøp av demper til registreringspliktig våpen. At ikke alle forhandlere er like nøye på det er en annen sak.

 

 

Det var slik, men dette ble endret for en tid siden

 

Lyddemper er trukket helt ut av forskriften og er i fullstendig fritt salg.

Akkurat som å kjøpe ett par sko.... :D

Link to comment
Share on other sites

Vel. De ønsker kopi av våpenkort. Har sendt en ny epost med link til pdf filen over og link til denne tråden. Og jeg ber om at de sletter ordren.

 

Har som sagt bestilt et annet sted. Og nuh fikk jeg epost fra Midway at det er gratis frakt i hele juli også.... Så hvem fa... trenger XXL :)

Link to comment
Share on other sites

Altså. Greit at de er strenge med reglene og følger med. Ikke noe galt i det selvfølgelig. Men de burde jo oppdatert seg på gjeldende regelverk da :) Skal bli interressangt å se hva svaret blir nå ihvertfall.

 

Har bestilt meg 2 nye dempere i dag....

 

Schultz & Larsen Hardcore FMD 30 fra Jan Sakshaug Sport, Stjørdal http://www.sakshaug-sport.no/webshop.as ... 5#products

Hatsan demper fra Game-On http://game-on.no/products/hatsan-lyddemper

Link to comment
Share on other sites

Jeg sendte en epost til vapen@xxl.no hvor jeg ba dem oppdatere seg på regelverket.

 

Det er ikke krise. Jeg har bestilt 2 dempere i dag jeg, andre plasser. Så jeg klarer meg fint.

 

Men det er jo litt irriterende når man har bestilt og det ikke skjer et skval på en stund, og man deretter purrer, og får dette svaret :)

 

Og så tar de feil........

Link to comment
Share on other sites

Har sett at det henger info om slik praksis hos min lokale XXL sjappe.

Jeg tror de er klar over at loven ikke tilsier det, men at de ønsker å være litt ekstra restriktive.

Noe særlig mening syns jeg dog ikke det gir.

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært artig og stikki innom XXL i Ski eller Oslo/Alnabru i dag siden jeg skal innover en tur. Spørre om å få kjøpe en lyddemper. Og hvis de spør om våpenkort kan jeg jo si at neeei, det er ikke lengre nødvendig.. Og pese litt med det, før jeg drar opp en kopi av den forskriften som ble endret 14 Oktober 2009....

 

Har ikke fått noe svar på noen av de 4 epostene jeg har sendt. Men det er jo litt tidlig, så det kan jo hende det kommer et svar i løpet av dagen

Link to comment
Share on other sites

Fikk epost fra XXL i dag....

 

Hei.

 

Jeg må si du har en aktiv reaksjonsform. Vel og bra det, for i dag har det vært møte hos XXL om våpenforskrifter. Vi må medgi at alt taler for at du har rett, og fra i dag vil ikke nettbutikken xxl.no lenger kreve våpenkort for lyddempere. Vi har handlet i god tro. Takk for interessen – din ordre er kansellert.

 

 

 

Vennlig hilsen

 

XXL sport & villmark

 

 

 

Knut XXXXXXXXX

 

Våpenansvarlig Internett

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...