Jump to content

Ruger avtrekk, hjelp!


lucifer

Recommended Posts

Har fått meg Ruger 10/22, og Volquartsen action kit plus. Der er det meste som bør byttes på 10/22 med.

Også nytt avtrekk, men der er problemet.

Det nye avtrekket er så godt som likt det gamle, utseendemessig, men det fungerer bare som enkeltskudd.

 

Etter å ha skutt det første skuddet, er avtrekket helt "tomt", jeg kan dra det helt inn, men det er helt løst.

Den har ladet om, men det er jo en slags klikkgreie på selve avtrekksdelen, som står i feil posisjon.

for å få den klikket til rett, må jeg dra sluttstykket litt tilbake, til det kommer et lite klikk, før jeg kan skyte et til, og gjenta det samme.

 

Jeg har hatt begge avtrekkene ved siden av hverandre, og bevegelsene er så godt som like. Så skjønner egentlig ikke hva som er problemet.

Bytta også tilbake til orginalavtrekket for å utelukke feil med noen av de andre nye delene, men da fungerte det fint. Men synes org.avtrekket er altfor tungt, så det er ikke noe alternativ å bruke det.

 

Noen som har vært borti noe sånt? Eller har forslag?

Link to comment
Share on other sites

Ta det steg for steg til du finner ut av hva som ikke funker. Begynn med å bytte ut kun hanen ("hammer") og bruke alt annet originalt.

 

Jeg vet at rimfirecentral anbefaler å ikke bruke enkelte av springfjærene til Volquartsen, blant annet "hammer return spring". Husker vagt noe om at den kan være for svak -- og det kan jo høres ut som om det kan være problemet. Kanskje.

Link to comment
Share on other sites

evt plukk ut hanen og gå over spennroa med et fint bryne. Vær forsiktig, ta bare litt om gangen og prøv ofte.

Tar du for mye ødelegger du hanen, og våpenet kan bli upålitelig eller også utrygt.

Gi deg når avtrekket ha rblitt mye bedre enn originalen.. :lol:

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Hei

Har byttet hanen og noen fjærer av samme fabrikat som du, og fikk samme problem.

Det første skuddet går greit men neste gang jeg trekker på avtrekkeren så er ikke hanen spent.

Byttet tilbake til de orginale Ruger fjærene som hadde en bedre kvalitet og da ble det bedre.

Får nå bare 2 av 10 ganger at jeg må trekke slutstykket litt tilbake slik at hanen spennes.

 

Fant du ut hva som var problemet med din 10/22??

Link to comment
Share on other sites

Fant ut at det var den minste/fremste delen på selve avtrekkerdelen(hang du med på den :wink: ) som ikke fungerte.

Prøvde nye og gamle deler om hverandre, og endte opp med den orginale avtrekkeren, orginale fremste/minste "oppspennerdelen" og resten Volquartsen.

Med litt filing på den lille delen, så ble avtrekket brukbart. Fremdeles litt kryp, men ble ikke så tungt ihvertfall.

Så har vel egentlig ikke løst koden helt, siden den delen som mest sannsynlig er feilen, ser helt lik ut som orginalen. Men siden jeg synes det er mer moro og skyte, enn å skru/knote/banne, så blir det nok ikke gjort noe mer med den med det første...

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 7 months later...
  • 2 weeks later...

Jeg hadde et problem med at hammern droppet etter at jeg trakk tilbake sluttstykket og slapp det. Alle delene var byttet ut med Volquartsen action kit +. Etter etpar mailer frem og tilbake med Volquartsen, så fant de ut at disconnectoren (den lille delen ved den L-formede sear'en) var feildimensjonert i forhold til Ruger utgaven jeg hadde.

 

På grunn av få avvik mellom bolt-hullene i avtrekkergruppen gjennom årene, passer ikke disconnectoren til alle versjoner. Volquartsen sendte meg en ny del, og den fungerte perfekt.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...