Jump to content

Fjerne mantel og karbon fra rifle pipa


småviltjegern

Recommended Posts

Jeg bruker ATF olje etter hver skyting, den er overraskende god både til å løse opp, smøre og hindre rust. Iblandt Hoppes Elite som også er god mot sot.

 

Begge tar mantel til en viss grad men KG12 er fantastisk mye bedre enn alt annet jeg har prøvd til dette.

 

Edit: Forrest er noe griseri og stokken må av hvis du ikke vil ha flekker på den. Jeg syns ikke det er bedre enn ATF eller Hoppes heller.

Link to comment
Share on other sites

Hvis KG-12 er så bra på carbon og mantel, hvorfor finnes KG-1 da?

 

Jeg står på min påstand at KG-12 ikke er spesiellt mye bedre enn noe annet for carbon. I det hele tatt er carbon svært vanskelig å fjerne kjemisk om total rensing er poenget. Jeg har ikke klart det i et børseløp enda, med noe annet en IOSSO/JB e.l.

Link to comment
Share on other sites

Hvis KG-12 er så bra på carbon og mantel, hvorfor finnes KG-1 da?

 

Jeg står på min påstand at KG-12 ikke er spesiellt mye bedre enn noe annet for carbon. I det hele tatt er carbon svært vanskelig å fjerne kjemisk om total rensing er poenget. Jeg har ikke klart det i et børseløp enda, med noe annet en IOSSO/JB e.l.

 

Nå er ikke KG 12 Karbonfjerner heller, det er KB 1som er det

Link to comment
Share on other sites

Men det er ikke det som indikeres innledningsvis. Selv ditt svar til min påstand i starten av tråden indikerer jo nettopp det.

 

Uansett, KG-1 på karbon - jeg påstår fortsatt at effekten er begrenset, og at manuelle metoder er betydelig bedre.

Link to comment
Share on other sites

Meget bra, slike tips er alltid bra å få publisert

Tenkte faktisk ikke over at løpet har en slik konstruksjon at den er konisk

 

NOEN løp har en slik konstruksjon, overhodet ikke alle. Pussemetodikken som beskrives er god nok den med JB/IOSSO/GM eller lignende, men metoden i seg selv bevarer ikke traktformen i løpet på noen måte, den formen er gitt i utgangspunktet. Jeg skal like å se noen klare å reverse den formen på løpet med Gold Medalion som verktøy...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...