Jump to content

Tonic Water med mye kinin?


AkE

Recommended Posts

Kan takke google, og diverse artikler om gin og tonic for at jeg mener kinin inneholdet er for lavt i vanlig schweppes og lignende produkter.

 

Selvfølgelig dreagle, en dugelig klunk gin rydder opp i alle ulumskheter.

 

Jeger86, hvor har du sett dette? Skal stikke innom brusforhandleren til uka og høre der. (ja, vi har faktisk en egen mineralvann og øl utsalg)

Link to comment
Share on other sites

Hvis du er i afrika så er det kinin i øl, tanken er forebyggende mot malaria. Men pr i dag så hjelper det vel fint lite siden malarianen er blitt resistent mot kinin. Hva annet kinin skal hjelpe for aner jeg ikke, fortell fortell.. :D

Link to comment
Share on other sites

Det er vel mest fra ett litt historisk perspektiv, at det hadde vært morsomt å smakt gin og tonic slikt det var opprinnelig. Men det skal vist også virke frastøtende på mygg også, og ikke bare som malariamedisin.

Link to comment
Share on other sites

Fritt etter hukomelsen så arrester meg hvis jeg tar feil..

Skrev særoppgave om GIN på videregående :lol: ..

 

Kinin ble forbudt i høye konsentrasjoner i norge .

Grunnen til at Engelsmennene brukte dette i Tonicen sin var at som nevnt over så hadde det effekt mot malaria , men i tillegg hjalp det mot følelsen av varme.'

I utlandet enkelte steder kan man se GT`en er litt blåaktig i fargen , og dette tror jeg er Kinin som gjør.

 

Min far var sjømann på tidlig 70`tallet og de tror jeg fikk Kinin i tabelett form i varme strøk.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Som en kuriositet kan jeg nevne at kinin reagerer på UV(blacklight).

Det er da Fluorescens som er inne i bildet, den reagerer med ett blålig lys.

En kan foreksempel lage gele som rimelig spooky ut vis en bruker scweppes Indian Tonic i stedet for vann.

Man følger oppskrifta på pakka som vanlig, men kan tilsette ekstra sukker da Kinin smaker bittert.

Så har man lyset av og ett UV/blacklight i nærheten, da vil retten gløde blått .

Ikke skyld på meg om ingen tør å spise "ulumskhetene".. :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...