Jump to content

Erverve våpen til Classic division


Recommended Posts

Det hadde vært fryktelig morsomt å prøve seg på classic division og felt med en 1911 .45. Å erverve for militærfelt kan nok bli vanskelig for min del, siden jeg har en CZ75 Shadow 9mm, som vel vil være egnet nok for PODs del. Er det noe håp om å få Classic division registrert som godkjent grunnlag for erverv med det første? Andre forslag?

 

Pokker... Man risikerer vel ikke å bli nektet Standard-pistol en gang i fremtiden fordi man sitter på en singlestack .45? Den er vel teknisk sett "egnet".

Link to comment
Share on other sites

Gjør som meg, skriv et hyggelig brev der du forklarer bakgrunnen for å erverve våpenet. Dersom du kan henvise til deltagelse på konkurranser så ordner det seg nok. Det vil nok også hjelpe om du ikke "samler" på våpen (=har masse våpen til alt mulig av grener).

Link to comment
Share on other sites

Veit at modefied klassen er fjærnet, men det er andre land som fortsatt har denne klassen nasjonalt, som vi har sivil pistol.

Skal ned på Euro Exstrem (EEO) i år og der er det åpent for Modefied skyttere.

 

Kai

 

PS Hassel

Nei jeg er ikke den Kai, ikke noe å være sorry for.

Link to comment
Share on other sites

Det vil nok også hjelpe om du ikke "samler" på våpen (=har masse våpen til alt mulig av grener).

Regner med du her mener "har masse våpen til alt mulig av grener som du ikke deltar i"? For det er, som flere sier, aktivitet som skal være avgjørende.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Er jeg dårlig til å lese terminlister, eller er det relativt lite feltaktivitet? Ser det er NM om litt, men ellers er det lite å finne. Jeg har ellers stort sett bare NFPS-aktivitet å vise til, så litt usikker på hvordan en NSF-basert søknad vil bli mottatt. 14 starter (4 L3, 8 L2, 2 L1) og 20 treninger i boka det siste året. Spørsmålet blir vel om hvor strict man er på "skytterforbundgrensene" på en søknad (i Oslo). Tenkte forøvrig å søke på en sivilpistol i samme slengen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror ærlig talt ikke de bryr seg. Jeg legger ved aktivitetslister hver eneste gang, i år er det så mye at jeg har laget innholdsfortegnelse, med hvilke stevner som er hva og hvor mange points bla, bla... Men tror ikke de leser det noen gang... De ser at det er en helvetes masse papir, også er det greit (min teori)...

 

Det er i alle fall stevne i Hokksund nå på søndag, og i Kongsberg neste søndag... Felt, that is... Så tror det er vel så mange feltstevner som praktisk stevner. Men nå går jeg en runde i feltløypa hver 14. dag med Kongsbergs juniorer, thats it... Så jeg VET jo ikke. :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...