Jump to content

En Simson Suhl Drilling kommer hjem


Mastodon

Recommended Posts

Jeg la inn et autobud med makspris på 7500 DKK på en Simson Suhl i 12/12/5,6x50R på Lauritz.com

Hammeren falt og prisen ble 7400!!! Jeg har leeeenge ønsket meg en drilling og nå er endelig drømmen oppfylt:)

Jeg er i ren lykkerus i kveld, (Feirer med en Laade Gards Pilsner og en rund Braastad XO:))

 

Nå er jeg meget lysten på informasjon om denne drillingen.

De som besitter informasjon om dette våpenet, vennligst del deres kunnskap i denne tråden:)

Det er ikke oppført produksjons år, men jeg håper noen kjenner igjen denne modellen.

 

Her er linken til auksjonen:

 

http://www.lauritz.com/Item/Item.aspx?L ... 70EndTagRU" target="_blank

 

Edit: Endret trådtittel til noe mer beskrivende.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kuttet sitatet av forrige innlegg. Jegermeistern.

 

Det er gjerne ikke store utvalget i kaliber når det gjelder gamle suhl-drillinger til "øl-penger".

( Du kan sikkert ringe nedover og kommisjonere en ny en, men da bør du ha et par månedslønninger klare :mrgreen: )

Link to comment
Share on other sites

Takk for gratulasjoner:)

 

 

Gratulere som drillingeier :D

bare et spørsmål, hvorfor 12cal?

flott børse foresten :D

 

Mvh.

Griffon

 

Jeg vil aller helst ha hagleløp i kaliber 16 i kal 20 baskyle, men prisen var rett og da måtte jeg ta det som var:)

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer! Det var en god pris.

 

Hylsenen alene ville ha kostet deg sikkert 1000,- og 500,- for diesettet.

 

Da er det bare å sette seg i bilen, og hente den. Med alt som følger med er det ingen som kan hevde at ikke drillingen alene uten kikkert er verdt over 6000, så da er det momsfritt, hvis du er i utlandet i mer en 24timer. Og gjør du det etter boka, får du tillatelse til å importere den lille mengden ammo.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer med et flott spett!

Dette var altfor billig mastodon! Hva med en aldri så liten "brush-up" hos en dyktig børsemaker så den er 100% til høsten?

Det synes jeg den fortjener, dette er jo brekkjern til maaaange titusener i sin tid 8)

 

Takker!

 

Jeg må få den i hendene først og se over tilstanden. Jeg er veldig spent på hvilken modell dette er, samt produksjons år.

Ut ifra bildene ser stokken pen ut, lite bruksmerker. Den trenger nok litt lett bearbeiding og ny finnish for at stokken skal få tilbake sin ungdoms glans og motstå elementene i fremtiden.

Litt synd Flammeblåneringen er slitt av der den pleier å være slitt av, men det er naturlig da mange bærer et slikt våpen med baskylen hvilende i hånden. Ny flammeblånering er vel såpass kostbart at det ikke lar seg forsvare?

 

Kom med synspunkter den som vil.

 

Jeg kommer tilbake med mere informasjon om våpenet da min danske bekjent mottar det, og da kanskje han kan avsløre årstall og modell ut ifra stemplingene under fortreet.

 

Mvh

Mastodon

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...