Jump to content

Kikkertmontasje til DFS Sauer


Lawman

Recommended Posts

Jeg vurderer å kjøpe en DFS Sauer for DFS-skyting, men jeg er også interessert i å bruke denne børsa til annen skyting også, f.eks. jaktfelt og langhold. Finnes det da noen gode løsninger som gjør at jeg kan montere kikkertsikte og så enkelt som mulig bytte mellom diopteret og kikkertsikte? Eller er dette vanskelig i praksis?

 

Er det f.eks. mulig å montere ei Picatinny-skinne uten å demontere diopteret? Noen som har tips her?

Link to comment
Share on other sites

I min leten etter aktuell rifle til samme bruk som deg vurderte jeg banesauer, og har sett etter samme løsning for kikkertmontasje. Nå landet jeg på et annet valg, men denne karen her har vel det du er på jakt etter: http://www.fossmv.no/hXGXzT2tjWWT.8.idium

 

Må understreke at jeg ikke har testet denne selv, eller har sett noen review på det. Men den er i allefall laget for å dekke det behovet du beskriver.

 

Lykke til med valget :D

Link to comment
Share on other sites

Har sjølv eit heilstøpt/frest aluminiumsfeste frå SportsMatch som går litt framover låskassa framfor skinna.

Dette bygger berre 30mm frå toppen av skinna opp til senter på siktet (30mm rør).

Det gjer at eg får eit Zeiss 3-12x56 sikte så lavt at med baneløpet eg har (som er neddreia) er det berre så vidt det er klaring mellom løp og sikte. Meir kompakt går det rett og slett ikkje å få det.

Siktet tar du av og på akkurat som du vil, aldri nødvendig å skyte inn etterpå.

Trur det er det som blir modell OP44 langt nede på sida her: http://www.sportsmatch-uk.com/air_rifles.html

 

Skinna til Landrø er nokk endå bedre, og går lenger fram på låskassa.

Vurderar denne sjølv i forhold til innkjøp av Zeiss 6-24x72 sikte.

Må berre finne passande Optilock-ringar til 34mm rør som eg kan bruke, og likevel få siktet så lavt som mulig først.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Jeg er meget godt fornøyd med Spuhrfestet. Er enormt solid og enkel å ta og på hvis man bestemmer seg for å ikke bruke noen skruer i låskassa. Hvis jeg skulle ønske meg noe som helst anderledes måtte det være at den var lavere. Den er vel laget for å være optimal for 56mm kikkertsikter kan det se ut som så min 50mm kikkert kommer unødvendig høyt for meg i liggende skyting. Min løsning blir å kjøpe en GRS stokk med hurtig justering av kinnstøtte slik at jeg kommer høyt nok ved skyting men enkelt kan senke/fjerne kinnstøtte ved demontering av sluttstykke.

 

Kvaliteten er perfekt og jeg må si at jeg synes den kler Saueren meget godt.

 

IMAG0070.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...