Jump to content

22 ammo til min Anshutz mod. 54


Ghillie

Recommended Posts

Børser er forskjellige. Under årets sessong har jeg testet ganske mange forskjellige merker og lotter. Alt fra dyre Tenex til diverse rimelige standardskudd. Det er ikke bestandig ei børse går garantert best med dyrest mulig ammo. Min Fenwerkbau 2602 går glimrende med Eley Biathlon. Og prisen på disse er ikke så ille. (fant en god lot)

biathlon_sport.gif

 

Av andre merker som jeg vurderte på topp lista i mitt våpen, så kom Lapua Polar Biathlon høyt opp også.

Ved testing av de rimligste standard skuddene, så viste det seg å være stor forskjeller. Ikke uventet gikk federal std ammo skikkelig dårlig. Værst av alle de rimlige skuddene var PMC scoremaster

 

scoremaster.jpg

 

Størst overraskelse gav faktisk CCI standard meg. I FW`n, så gikk en ny lot tålig dårlig, mens en gammel lot, imponerte. Nesten på nivå med de beste i testen.

 

22. ammo du bør prøve, og gi en mulighet er bla. Eley Club Ekstra. Den viser seg gang på gang å gå bra i mange våpen, selv om den er rimelig. Også Lapua Standard Club og Signum bør testes. Signum stiller i den dyrere klassen, som Eley Tenex.

 

Hvordan ammoen oppfører seg i ditt våpen er det kun en måte å finne ut av. Ved å teste.

 

Lykke til. :D

Link to comment
Share on other sites

Ved testing av de rimligste standard skuddene, så viste det seg å være stor forskjeller. Ikke uventet gikk federal std ammo skikkelig dårlig. Værst av alle de rimlige skuddene var PMC scoremaster

 

scoremaster er det som desidert har vært best i cz 452n min. men jeg får ikke tak i den lenger, hvor kjøpte du dine???

Ja der ser du... våpen er forskjellige på hvilken smak de har.

Mener å huske de skudda kom i fra Winge Våpen. Var innom å hamstra litt diverse 22 ammo der i sommer.

Link to comment
Share on other sites

Forskjellen fra type til type og rifle til rifle kan være stor ja. Ser .35Whelen skriver at standard ammo'n til fedreral gikk skikkelig dårlig.

Jeg skaut med Federal sin High Speed under webcupen (som jeg ikke fikk fullført :( )

Der hadde jeg et snitt på rundt 12 mm om jeg husker rett, potensialet var betydelig bedre. så en må prøve det meste av ammo for å være sikker ja

 

John-A

Link to comment
Share on other sites

Lapua Master gikk desidert best i min CZ Varmint. Eley Club Extra var nesten like god og mye billigere.

 

Eley Tenex likte den ikke.(Takk og lov, for de skudda koster skjorten). :lol:

Ja. Jeg håper Tenex ikke blir den beste i min heller. Men dyrt er ikke alltid det beste. Som nevnt er jo CCI standard faktisk en god ammo.

Link to comment
Share on other sites

Begynner å få en bra liste her nå. Lapua Polar Biathlon ringer best i mine ører.

Jeg regner med at du er klar for den fantastiske 22 testen Evert. Først en heftig handletur og så boller og brus på banen.

Kan bli en fin tråd dette her Ghillie. Artig hvis du tar med kamera på banen og gir oss et referat. :D

Link to comment
Share on other sites

Velkommen i klubben av testere. :D

Litt fra egen erfaring. Og jeg har testet mye. :oops:

Min ZC Varmint 452 . Lapua Master, Eley Club og Eley Sub,

Min Gamle Brno2 Eley Tenex CCI sub

Toz (skrek og gru) :evil: Remington Target.

Beretta Sporter halv auto Eley Club

Anshutz Match Eley club og Tenex

Brno halv auto Remington Target.

Uniq Halv auto Winchester T22 Target.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...