Jump to content

Kjøp av camodress


Tommen

Recommended Posts

Hei, jeg trenger en ny jaktdress for sesongen, og har lyst på en i camo-farger, gjerne et rimelig merke.

Har noen anbefalinger på slikt, eller produkter som frarådes? Har sett på jahtijakt sin, jeger`n camo, og så selger midway også noen dresser. Har lekt litt med tanken på å bestille en fra usa, men når frakt og toll er betalt så er det kanskje ikke så mye å hente :?:

Link to comment
Share on other sites

Var i Namsos i forrige uke, der var jeg innom Nava sport, og kjøpte en vind- og vanntett, MissingLink dress. Mønsteret var RealTree Camo. Denne var nedsatt fra 3499,- til 1499,-. Denne hadde de designet selv, men solgte den ut, da det hadde kommet ny modell.

Bakdelen med den "gamle" modellen, var at den ikke var "lydløs", ifølge ekspeditøren, men den skulle visst ha fått gode karakterer i Villmarksliv`s test. Den nye modellen kostet forøvrig 2999,-.

Ring Nava Sport i Namsos, og forhør deg litt, hvis du ikke har mulighet til å stikke innom.

Link to comment
Share on other sites

http://www.norteamengros.no/shop/index.htm

Swedteams Timber Advantage dress er ingen billigdress,men den kostar 3398kr komplett . Den er nedsatt frå 4798kr. Dei grønne dressane i samme serie og ein med ein anna camotype er ikkje nedsatt og kostar over 1000kr meir. Dette er ekte gore-tex og ingen billig (og dårligare) etterligning.

Om du ikkje må ha kamuflasje så har Swedteam ein modell Karibu på tilbud til 2500kr. Dette og er ein ekte gore tex dress.Den har ein grønfarge som ikkje er altfor mørk slik som mange dressar dessverre er,men meir nøytral.

Ellers har dei dressar som er endå billegare,men då med covertex membran som nok er ein del dårlegare enn gore-tex. Slike billegare membran dressar blir ofte veldig tette,men om du sveittar lite eller sit mest på post så betyr det kanskje ikkje så mykje.

 

Om du ikkje treng ein dress som er vanntett så har dei ein dress som heiter Creep Realtree til 995kr. Eg har sjølv bestillt ein slik til å bruke til lydlaus båndhundjakt. Den har forresten covertex membran på framsida av buksa slik at ein ikkje blir så våt når ein går i gras dekka av morgondogg.

 

Holdt på å gøyme Jahtijakt,men dei har jo også rimelig kamuflasjedress http://www.vildmarks.no/jakt/product_in ... cts_id=182

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Nå er jahtijakts camodress i hus, første tur med den var på bukkejakt i dag. Ble litt for varmt til å gå med jakken på, men de store utluftningene under armene gjorde sitt så en ikke svettet for mye. Ellers virket jakken litt tung, men ikke noe å bry seg om. Ser frem til å få testet den i regnet :) Skitt jakt alle sammen :wink:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
Sjekk http://Magasinet.no Jeger`n kamodress til 2165 kr.

Veldig bra kamofarge, men jeg vet ingenting om kvaliteten på denne dressen. Kanskje noen andre som vet?????

 

Broderen kjøpte den vanlige jegern dressen uten camo, sendte den tilbake etter et par bytter for den var ikke mye vanntett hvertfall. Hvordan camo-utgaven er vet jeg ikke, men den kan vel ikke være så forskjellig?

Link to comment
Share on other sites

hei testen ligg på vildmarks.no ,har ein sånn og er veldi fornøyd med den. Har ikkje testa den så veldi mykje men så langt e eg fornøyd. men det er vel meir en ka eg kan sei om butikken dei er ikkje flink til å gjera rett med tanke på service osv. men dei ordner vell opp i feilene dei har gjort tilslutt.

 

får eg håpe!

Link to comment
Share on other sites

Har hatt jahtijakt camodressen i 2 uker. Ikke noe grunnlag for å si hvordan det egentlig er, men er dritfornøyd tilnå. Har tilnå kun hatt hârkila dresser og disse er mye mere behagelige å ha på. Har vært i høljeregn i flere timer og de holder jaggu tett. kanskje i det heiteste laget p varme dager..

 

Kamoen er topp!! anbefales

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg ikke helt forstår. Når Jathi først skal lage en dress, som visstnok skal være veldig god, hvorfor lager de den så varm og i sommerkamo?? Den tykkelsen på dressen burde jo hatt en høst eller vinterkamo som APG-HD eller Timber Advantage.

Fargen på Jathi-dressen hadde vært perfekt på en tynn dress som ikke var i bruk på senhøst vinter.

Link to comment
Share on other sites

Har slitt ut endel jaktdresser opp gjennom åra,som regel får en det en betaler for,men ikke alltid.Kjøpte en billig jegma dress i fjor,da jeg ville ha en lettere dress til fjelljakt enn min Bergans.Jegma blir solgt som vanntett,men det er ingenting som heter vanntett!Gikk med min en km i sprut regn og det regna rett inn!Største møkka jeg har vært borti!På elverum fikk jeg så godt tilbud på jathi sin camodress at jeg måtte ha den..2500kr for membrandress,og med på kjøpet en dress til i camo uten membran,fin til varmere dager.fikk også med en fleecejakke i camo,bukseseler og undertøy.Men undertøyet blir nok ikke brukt av meg,da jeg foretrekker ullfrotte.Membranjakka er litt varm ennå,men er ellers fornøyd til nå.Den slår nok ikke Bergans eller Norrøna,men er iallefall mer tett enn Jegma!Og den prisen da gitt! :D

Link to comment
Share on other sites

En ting jeg ikke helt forstår. Når Jathi først skal lage en dress, som visstnok skal være veldig god, hvorfor lager de den så varm og i sommerkamo?? Den tykkelsen på dressen burde jo hatt en høst eller vinterkamo som APG-HD eller Timber Advantage.

Fargen på Jathi-dressen hadde vært perfekt på en tynn dress som ikke var i bruk på senhøst vinter.

 

Jeg syns kanskje jahtijakts dress er litt i mørkeste laget så tidlig i jakta?

Link to comment
Share on other sites

Jeg har både Bergans dermizax og en Dovrefjell jegern og det er ikke tvil om at i forhold til prisen så er Dovrefjelldressen et veldig godt kjøp. Den er slitesterk og vanntett nok på disse kanter av landet. I strøk med mer nedbør, så ville jeg kanskje satse på et annet merke...

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
Var i Namsos i forrige uke, der var jeg innom Nava sport, og kjøpte en vind- og vanntett, MissingLink dress. Mønsteret var RealTree Camo. Denne var nedsatt fra 3499,- til 1499,-. Denne hadde de designet selv, men solgte den ut, da det hadde kommet ny modell.

Bakdelen med den "gamle" modellen, var at den ikke var "lydløs", ifølge ekspeditøren, men den skulle visst ha fått gode karakterer i Villmarksliv`s test. Den nye modellen kostet forøvrig 2999,-.

Ring Nava Sport i Namsos, og forhør deg litt, hvis du ikke har mulighet til å stikke innom.

 

 

Nava Sport har nå åpnet hjemmeside, får kjøpt dressen på http://www.navasport.no

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...