Jump to content

Hvor relevant er DFS-trening for praktisk jaktskyting?


Lawman

Recommended Posts

Mange tusen i året ville du vært villig til å betale for å bruke en slik komersiell bane?

 

Og at DFS har utspilt sin rolle må vel være det rareste utsagnet jeg har hørt på en stund. Har du hørt om Landskytterstevnet? Der er det vel ca like mange deltakere som på en god del av de andre NM i skyting med rifler og hagler tilsammen(kansje alle).

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

NJFF driver med jaktskyting, og dette er fortsatt relevant idag, men mon tro om ikke DFS har utspilt sin rolle?

 

Hva vet jeg.

 

Hvilken rolle mener du DFS skal oppfylle? Alltid ha tilgjengelig standplass til enhver som har lyst til å skyte litt?

Link to comment
Share on other sites

en løsningen her er å flytte ut av byen og komme seg ut dit hvor banene ikke har naboer.

hjemme kan jeg ta med det jeg vill av våpen, sette opp egene skiver eller låne meg nøkkel og heise de vanlige skivene.

heiser rødflagget når jeg kommer, senke det når jeg drar.

 

 

min mening på spørsmålet om dfs trening er relevant så svarer jeg ja,

jeg trente mye dfs i min oppvekst, mestrer man en sauer eller krag eller mauser man bruker så mestrer man andre våpen også.

bruker de faste kveldene som er satt opp til trening på standarisert vis, og trener sittende og stående med anlegg og slikt ellers.

 

når jeg skjøt mye dfs program så var det med jegere som var innom å skjøt 22. med oss på vinter'n og de var innom bana når vi var ute. la de lengere bort på standplassen da det smeller litt mere en jaktrifla enn 6.5 med rekrutt ladning.

Link to comment
Share on other sites

Mange tusen i året ville du vært villig til å betale for å bruke en slik komersiell bane?

 

Og at DFS har utspilt sin rolle må vel være det rareste utsagnet jeg har hørt på en stund. Har du hørt om Landskytterstevnet? Der er det vel ca like mange deltakere som på en god del av de andre NM i skyting med rifler og hagler tilsammen(kansje alle).

 

Jeg betaler 4500++ i året for tilgang til ett treningssenter, og bare på det senteret er det hundrevis av medlemmer. Det sier seg selv det blir fort penger. Hvor mye betaler du for tilgang til DFS baner?

Link to comment
Share on other sites

NJFF driver med jaktskyting, og dette er fortsatt relevant idag, men mon tro om ikke DFS har utspilt sin rolle?

 

Hva vet jeg.

 

Hvilken rolle mener du DFS skal oppfylle? Alltid ha tilgjengelig standplass til enhver som har lyst til å skyte litt?

 

Alltid like morro å se ryggmargsrefleksen på priviligerte DFS'sere når man våger å insuinere at andre skytegrener enn det man selv praktiserer fortjener skyteplasser. Om du hadde lest innlegget mitt skikkelig hadde du sett jeg etterspør en uavhengig bane, en bane som ikke går på bekostning av din kjære DFS.

Link to comment
Share on other sites

På min skytebane er det skytekvelder for jegere to kvelder i uka gjennom hele sommeren og helt opp til jaktstart. Hvis jegerne gått standplasslederkurs som hos oss er en forutsetning for å få nøkkelen til banen på egen hånd så hadde de også fått bruke banen når det ikke hadde vært planlangt aktivitet der. Tror mitt skytterlag har sitt på det tørre når det gjelder å gi andre enn DFS-skyttere tilgang på banen. Eneste surmulinga jeg har hørt ovenfor jegerskyttere er at de aldri deltar på dugnader.

Link to comment
Share on other sites

Alltid like morro å se ryggmargsrefleksen på priviligerte DFS'sere når man våger å insuinere at andre skytegrener enn det man selv praktiserer fortjener skyteplasser. Om du hadde lest innlegget mitt skikkelig hadde du sett jeg etterspør en uavhengig bane, en bane som ikke går på bekostning av din kjære DFS.

 

 

Det er da bare disse andre å sette igang det, ingen som har nektet de det. Tvert om vil de kunne få hjelp fra DFS til planlegging og prosjektering.

Link to comment
Share on other sites

la meg regne. For medlemskap i 2 lag betaler jeg tilsammen under en 500 lapp. Begge steder har jeg så å si fri tilgang på utendørs baner hver dag, hele året (med noen unntak.) Men det må understrekes at jeg hvert år arbeider et tosifret (kansje tresifret noen år) antall timer dugnad.

 

Hvor mange medlemmer som betaler feks 5000 i året må til for at en bane skal kunne bygges/kjøpes og driftes av noen som skal ha dette som jobb? (skal man ha 5 timer drift, 7 dager i uka, i tillegg til vedlikehold osv vil man måtte ha et par personer fulltidsansatt.

Tanken er god, men jeg vet ikke om jeg ser det som gjennomførbart.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...