Jump to content

lading til halvautomatrifler


RHINO

Recommended Posts

Lading til auto går greit, i alle fall så lenge man helpresser og passer på hylselengden. Et annet viktig moment er å passe på at man ikke har for høye tennhetter og helst bruker hetter av den hardere typen.

 

Det største problemet mitt er at jeg har en rekke våpen som lemlester hylsene så perverst at levetiden blir nokså begrenset (fluted chamber, brutal ekstraksjon, osv.).

Link to comment
Share on other sites

jeg lurer på om noen bruker hjemmeladde patroner i automater. jeg har en browning bar long track, i kal 30.06. jeg har ikke prøvd, siden jg ser for meg killing, og klunder.

 

Har samme rifla, og lader allt til den selv. Har ladet godt over 1000 skudd til den med fint lite trøbbel. Bare pass på godt kulehold, og att hylsene er passelig presset så att sluttstykket lukker seg med ørliten motstand når det føres frem for hånd.

Jeg helpresser med Redding type S Match die med utbyttbare bushinger for å justere kuleholdet, bruker .332 nå til Normahylser.

http://www.sinclairintl.com/.aspx/pid=37948/avs%7CManufacturer_1=REDDING/avs%7CCartridge_1=CMM_30-06%20Springfield/Product/Redding-Type-S-Match-Full-Length-Die-Set-30-06-Sprgfld

 

http://www.sinclairintl.com/.aspx/pid=40287/Size_1007=0xzzx332/Product/Redding-76-Style-Titanium-Nitrate-Bushings-306-to-368#skugrid

Link to comment
Share on other sites

sama erfaring som dei andre i tråden, angåande heilpressing av hylser, tvilar på at det er lurt å berre neckzise, gjeng an å prøve...

slik som i dei fleste rifler, bolt eller ei, lønner det seg å bruke hylser skutt kun i eige våpen, då slepp ein unda dei fleste problem, ulempa med halvauto er at hylsene blir tilsmussa med dritt, då dei sprett alle vegar og landar i marka, rens hylsene godt. før pressing

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...