Jump to content

.223 og billigammo - presist?


ko-stens

Recommended Posts

Har ikke .223, men er nå litt nysgjerrig likevel, for neste småviltrifle blir sannsynligvis i dette kaliberet (har .222 nå, og der finnes det ikke superbillige patroner, noe av grunnen til at jeg lader selv.)

 

Siden det er av interesse å lade patroner selv, er det jo interessant i og med at man faktisk kan skyte billigere med de billigste patronmerkene enn å lade selv. Derfor er spørsmålet;

 

Er det bra presisjon i disse, Barnaul, Wolf, Fiocchi m.fl? Hva får dere brukere av disse merkene slags samlinger? Er det bortkastede "småpenger" å knalle i vei om man er litt eh... slik som meg (les under...)? Like greit å fortsette å lade patroner til en "trekroning"?

 

Etter å ha skutt en del med .222'en og heimestrikka patroner, er jeg ikke helt fornøyd med samlinger over 15 mm. Får vel så ofte 20 - 25 mm, og Gud forby, noen ganger borti 30 mm, men det er først når jeg kryper under 15 mm det begynner å se bra ut, synes jeg. Høla i skiva er jo så små at selv 20 mm ser dårlig ut... :lol: Kanskje har jeg blitt litt borskjemt av min søte lille Samantha (Brno) Fox!?

 

Kanskje greit å vite litt om disse patronene, siden så mange bruker det å skyte veldig billig som et argument for .223, om det faktisk er brukbart til blinkskyting/trening på bane med normal jaktrifle?

 

Er selv opptatt av å ha så like/god patroner som mulig for å utelukke spredning pga dette, slik at det i de aller fleste tilfeller er skytteren sin skyld at en ikke samler skuddene så bra.

Link to comment
Share on other sites

I min Tikka T3 så er Fiocchi den eneste kjøpeammoen jeg har fått til å gå bra, men nå har jeg bare testet ammo i den prisklassen fordi det er det jeg gidder å betale for ammo :mrgreen:

Det fine er at det er den av de billige kjøpeammoene som går best i ARen også, samlinger på under 3cm i begge børsene.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...