Jump to content

Driveway Patrol


Storfangst

Recommended Posts

Hey!

 

Har satt opp den berømte Driveway Patrolen ved åta. Men helt uten videre begynner den å pipe. Satte den i et tre ca 30 cm over bakken. Skjønner ikke helt hva som gjør at den bare piper helt uten videre. Er det skygge og vind som gjør dette eller?

Link to comment
Share on other sites

Har mine sensorer 1.8 m åver bakken på snøfri mark. Åta 8 m rett forrut. Det kan være flere grunner til feilvarslinger.

Det er 2 ting du skal være veldig nøye på.

1. Sørg for at INGEN grener eller trær står å beveger seg i sensoromr.

2. Skikkelig batteri..Lithiums batteri er det beste du kan få til bruk i kulde..oppladdbare batterier bør du styre unna..da det ikke bestandig tar topp ladding. Med det resultatet at du vil få mye piping el ingen piping i det hele tatt.

Å har du muligheter,så sett sensoren høyere. Da får du større dekkningsfelt.

P.S: Har du fjærnet sensorplata inni?

Link to comment
Share on other sites

Har mine sensorer 1.8 m åver bakken på snøfri mark. Åta 8 m rett forrut. Det kan være flere grunner til feilvarslinger.

Det er 2 ting du skal være veldig nøye på.

1. Sørg for at INGEN grener eller trær står å beveger seg i sensoromr.

2. Skikkelig batteri..Lithiums batteri er det beste du kan få til bruk i kulde..oppladdbare batterier bør du styre unna..da det ikke bestandig tar topp ladding. Med det resultatet at du vil få mye piping el ingen piping i det hele tatt.

Å har du muligheter,så sett sensoren høyere. Da får du større dekkningsfelt.

P.S: Har du fjærnet sensorplata inni?

 

Åte ligger rett under et stort bjørketre. Har festa sensoren på et mindre tre noen meter unna åtet.

Når månen skinner så blir det litt skygger av grener osv. Er det dette som utløser den? Når vinden blåser litt i grenene slik at skyggene beveger på seg?

 

Bruker batterier av Duracell Ultra Power.

Jeg har ikke fjernet sensorplata nei. Burde jeg gjøre det?

Link to comment
Share on other sites

På sensor-delen er det en innvendig plate som begrenser vinkelen til sensor-området. Hvis du fjerner denne, blir sensoren mye mer følsom, og det kan bli for mye av det gode. Platen gjør at sensoren dekker ca 20 grader originalt..

Jeg for min del brukte en tapet-kniv og fjernet ca en mm på hver side, da blei den sånn passe følsom, men reagerer ikke på snø.. Åpningen blei da 12-13 mm.

Når du likevel har åpnet sensordelen, kan du med fordel dra ut antenneledningen som er festet med smeltelim på innsiden. Denne trer du ut gjennom hullet i bunnen av sensordelen, og får økt rekkevidde :)

Det er forresten innvendig antenneledning i både sender- og mottakerdel, så det er bare å dra ut begge to så får du mye bedre rekkevidde..

 

Perfekt til mitt bruk.. 8)

 

abcd0016s.jpg

Her er sensoren plukket fra hverandre, ledningen og sensorplata fremdeles fast

 

abcd0014d.jpg

Så har jeg løsnet ledningen og tatt ut sensorplata

 

abcd0013i.jpg

Sensorplata før modifisering

 

abcd0010m.jpg

Sensorplata etter modifisering

 

abcd0011c.jpg

Plata på plass igjen.

 

abcd0009um.jpg

Antenneledning dratt ut gjennom hull i bunn

 

abcd0008e.jpg

Sensor satt sammen igjen.

 

Klar til dyst 8)

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Litt off topic, men vil bare komme med en anbefaling.

 

Denne alarmen kjøpte jeg for en liten stund siden, og er kjempefornøyd.

http://www.ebay.com/itm/120645088335?ss ... 1439.l2649" target="_blank

Har både mikkel revevarsler og moddet drive away patrol fra før, og kan konkludere med at denne når lengst og gjør jobben best.

 

Mange varslingslyder å velge mellom, og den ene er lyden av småfuglkvitter. Passe høy lyd, mye lavere en drive away patrol, men likevel ikke noe problem å våkne til lyden.

Er ikke betenk med å bruke denne i mobil reveglugg da lyden er lav og ikke skremmende for reven.

 

Det beste med det hele er at jeg fikk hele greia hjem på døra for 90 kr. :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Pakket ut en ny i dag, i med batteriene. Så langt alt vel. Sensoren blinket og så ut til å virke, så ble det problem. På med mottakeren og alarmen gikk, tenkte den ville gi seg men det gjorde den ikke. Blink og lyd hele tiden i påslått modus.

Noen tips på hva som kan være feil?

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Har brukt Driveway i flere år nå uten problemer. Men er litt ømfintlig dersom det blåser så mye at stolpen den er satt fast på beveger seg. Men etter en tid lærer en seg hva som er falsk alarm :)

Har denne ca 100 meter fra der jeg bruker å skyte, med mottaker stående inne i stuen.

Det som kan være litt irriterende er dersom det kommer kråker å sjur på åta tidlig på morgenen......da piper det i et jævla strekk :)

eneste minus med denne er at det ikke går å justere ned lydnivået på den. Den piper såpass høyt selv på det laveste , at mikkel har reagert på det selv på 100 meter.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 10 months later...

Kjøpte en patrol, skuffelsen var stor når reciver ikke klarte avstanden. Var ca 150m. Åpnet reciver og forlenget antennekabel så den nå er festet i parabolen på huset. Da ble alt mye bedre ;) Testet den litt og virker som den gjør det jeg ønsker. Sensor reagerer rundt åtet.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Bestilte denne for 107kr inklusiv frakt på Ebay.

Og jeg som tenkte å mekke sammen noe fra en alarm-sensor og en trådløs ringeklokka...

Det hadde jo kommet på 5 ganger prisen og 5 ganger arbeidstiden...

 

Nå er det bare å sette seg ned i sofaen å vente på melding fra posten :D

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...
  • 2 weeks later...

BILTEMA "custom" ÅTEVARSLER

 

Kjøpte og prøvde å modde, og jammen funket det fjell! Gleder meg til å få den ut og prøvd den :lol:

Synes det ble meget bra, omtrent akuratt samme funksjonene som på min andre varsler, "mikkel revvarsler", men til under 1/4 av prisen!!! Kan sikkert fåes litt billigere via netthandel, men hadde ikke tid til å vente på varer fra Ebay: Reven lusker rundt åta! Da får de eventuelle 100kr man kan spare så være. Dette ble iallefall uansett raskt, sikkert, billig og enkelt;

 

Komponentene jeg har brukt i "prosjektet":

kr 199,00 Alarmsystem: http://www.biltema.no/no/Hjem/Sikkerhet/Alarm/Overvakingsalarm-2000033277/

kr 39,90 Miniatyrbryter on/on: http://www.clasohlson.com/no/Miniatyrom ... -on/12-687" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

kr 29,90 Utgang: http://www.clasohlson.com/no/Ledningsko ... tings=true" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Total pris: under 270 kr!

 

Utstyr:

Loddepenn, loddetinn

ledning med lavt tverrsnitt, 0,3-0,5 passer greit.

6mm og 9m borr samt borrmaskin (feste jack utgang 9mm og vippebryter 6mm)

Syl (for å lage hull å ta ut antenna)

 

sGO3iBh.jpg

 

Skal teipe over lysdioden på pir-detektoren og kamuflere den, samt lage et lite tak før montering.

zIaBnYF.jpg

 

Koblingsskjema :mrgreen: her vil høytalerene pipe i ene vippepunktet, mens jack utgang fungere i andre vippepunkt. Er egen bryter orginalt på mottakeren som kan stille om man ønsker kun lyssignal, samt 2 volumtrinn.

lzy7wT3.png

  • Thanks 1
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...