Jump to content

Gjenging av haglepipe for utskiftbare choker (vet noen noe?)


Hassel

Recommended Posts

:D

Av alle ting jeg skulle finne på å skrive mitt første inlegg (I kammeret :wink: ) om... 8)

 

Er det noen som kjenner til om det er noen brukbare børsiser som kan dreie litt plass til F.eks remchoke i ei pipe? Min remington 1100 er nemelig skrekklig lang (30 tommer eller no) og har full trangboring, så den blir litt "kjeitete" på skogsfugl jakta...

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Da er 1100'n hentet og prøveskutt.

Løpet ble elegant kuttet ned til litt over 55cm, noe som gjorde "gåsehagla" betraktelig mer ok å håndtere.

Remchoke ble litt for grovt men, tru-choke innstallert i stedet for.

Arbeidet er i mine øyne nydelig utført og ser bra ut. Hagla er nydelig å skyte med (Må få prøvd den på lerduer en gang...) Og med Improved sylinder choke + S&B billig slugs samlet den faktisk godt og rimelig i midten på en vanlig pistolblink.

 

SPørs om jeg må få gjort mer i den rettningen der ;)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ja, også jeg lurer på hvem som gjorde jobben. Neppe Børselars i hvert fall, for han fortalte at han ikke kunne gjøre slikt da jeg ringte ham i dag. Jeg har ringt noen andre også, uten napp noe sted. (Med forbehold om at jeg ikke har fått tilbakemelding fra Gresvig i Askim).

 

Og hvor tykt var løpet i utgangspunktet? Jeg har ei pumpehagle (Rem 870), utstyrt med et sånn løp uten sikteskinne, som jeg skal ha gjenget opp for choker ...

 

Og Hassel: BILDER, FOR SVARTE! :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner med at hagla har tykk nok pipe så da kan du sikkert kontakte hvem du vil,

har du et våpen som har veldig lite gods så har jeg brukt en børsemaker i Hvasser (Tjøme) men kan ikke finne navnet på han :(

Sigvart Schøning Olsen? (t 33 39 35 81 - m 911 55 811)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...