Jump to content

Walther PPQ spesialpistol?


CaptainMillennium

Recommended Posts

Tenkte å kjøpe en Walther PPQ, og ser at denne tilfredstiller kravene til spesialpistol.. hvis jeg ikke tar feil?

 

http://www.carl-walther.de/index.php?co ... oduct=1717

 

180/135/34 og 695 gram.

 

Problemet er egentlig at jeg hverken har .45 ACP eller 9mm fra før. Kan jeg risikere å blokkere for en annen 9mm i "grovpistol" og en .45 i "militærfelt" hvis jeg søker inn PPQ-en som "spesialpistol"?

Link to comment
Share on other sites

Det meste går an, men her må det nok mer enn baufil til for å fjerne en centimeter på høyden.

Om han velger å modifisere dette våpenet kontra f.eks. en X-esse, velger han å bruke tid og krefter på å skaffe seg et handicap kontra å skaffe seg en fordel.

Så er jo valget opp til den enkeltes ambisjoner og preferanser.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var faktisk eier av en slik (P22), men etter 1 tur på banen var konklusjonen bare en ting og det var makkverk fra ende til annen. Dagen etter var det strake vegen til forhandler og med penger i lomma på vegen hjem.

At seriøse forhandlere vil selge noe slikt er for meg helt uforståelig.

Link to comment
Share on other sites

Hvis jeg forstår deg rett, liker du pistol som ser ut som Glock.

Hvorfor da ikke prøve en ISSC i cal 22.

Større og bedre kvalitet enn P22, men går i klassen spesialpistol.

Er kopi utseendemessig av Glock mod19, og sikkert bedre presisjon enn cal 40/9mm/45.

omtrent samme pris som P22.

Link to comment
Share on other sites

  • 11 months later...

Skjønner ikke hetsinga av PPQ her, men må anta den kommer av uvitenhet. PPQ kan da på ingen måte sammenlignes med p22. :roll: At det står walther på begge er vel det eneste som ligner. Og å si at det kun er en blikboksskytepistol er arrogant og unødvendig drittslenging. En STI til 25000 er muligens mer presis, men feks som pistol til praktisk eller felt er jo dette et nydelig våpen med en fantastisk avtrekker. Og å si at " du ser ut til å like pistoler som ser ut som en Glock"...? :? Da vil jeg si at du virker som en som later å ha peiling, men som ikke aner hva han snakker om. :mrgreen: Men akkurat spesialpistolkategorien kan man kanskje forbeholde til andre jern. Den er grei.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...