Jump to content

Mulig trøbbel med rett trekkere igjen


jaktdalen

Recommended Posts

Trøbbel med retttrekkere igjen! Er vel en del likheter mellom Strasser og Blaser?

 

Mer diskusjon på http://www.wildundhund.de" target="_blank

 

Paal

 

Finner hele her:

http://lutz-moeller-jagd.de/Waffen/Stra" target="_blank ... ser-05.pdf" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

Vi beklager å informere deg om at når du bruker

Geradezugrepetierers RS05 med kjøringer av 300 og 7mm WinMagnum

Remington Magnum i serien går av typen "Magnum" eller bruk

med ammunisjon av kaliber "magnum" det ifølge vår

Market Observasjon fra uforklarlige årsaker - om enn sjelden - til

kan plutselig tilbaketrekking av nedleggelse (kammer) under høyt trykk.

Som fører til (alvorlig) skade skytteren / eller skytteren også

Skade på selve våpenet selv folk i umiddelbar nærhet

skytteren / skytteren (spesielt etter denne / disse) kan ligge,

være i faresonen. Selv omkomne er ikke ekskludert i utgangspunktet, men så langt

ikke skjedd.

Link to comment
Share on other sites

Igjen må jeg si at jeg er veldig fornøyd med mine gammeldagse men trygge boltrifler.

 

Tanken på å få knust halve trynet hver gang man skal trykke inn avtrekkeren må da gi en heftig og systematisk avtrekksfeil.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Angående "gardena koblingen", så har vel t.d. Blaser forsterket (overdimisjonert?) denne i sin nye R8. Og slik sett burde man vel ikke frykte noe problemer med denne? I motsettning til R93 som ikke har like mye å gå på ved større overtrykk i kammeret.

 

P.s. Slikt skremmer ikke meg fra å ønske meg en R93 i 6.5x55 / 223r (ser ikke noe problem om man holder seg borte fra de største granatene :wink: ).

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg ville personlig aldri ha "stolt" på en rettrekker på samme måte som ei boltrifle. Simplere mekanisme og gir meget med trygghetsfølelse i forhold til rettrekkere. Det å vite at at sluttstykket er i lås synes jeg er bedre enn at ladegrep går ett millisekund raskere, låskassen er 5cm kortere eller rifla veier 100gr mindre. Forresten er det jo lite pent.. :roll:

 

Hører skrekkhistorier om f.eks Schmidt-Rubin K31, hvor bruker ikke smeller hevarmen langt nok fram, slik at den ikke er fullstendig i lås. Likevel så avfyrer rifla og du risikerer at sluttstykke tar en svipptur bakover mot operatør.

 

Nei, da trur jeg at jeg holder meg til våpen med skikkelige låseklakker. Helst de som sitter festet på - altså ikke noe roterende, snurrende, vippende eller glidene innretninger. :wink:

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...