Jump to content

Noen spørsmål rundt jakt og sikkerhet.


Smithkvart

Recommended Posts

Heisann. Designstudent som trenger litt hjelp med ett prosjekt. Hadde satt stor pris på om dere tar dere tid til å svare på en liten spørreundersøkelse om jakt og sikkerhet :)

 

Ideen er å se om det finnes et marked for et produkt som på en enkel måte lar jegere lokalisere avstand og retning til hverandre. F.eks at støkkjegere holder rekka i uoversiktlig terreng etc.

 

Hadde vært til hjelp, da jeg gjør litt undersøkelser rundt emnet.

 

På forhånd takk :)

 

-Gard

 

http://www.surveymonkey.com/s/N3RJSGN

Link to comment
Share on other sites

Heisann. Designstudent som trenger litt hjelp med ett prosjekt. Hadde satt stor pris på om dere tar dere tid til å svare på en liten spørreundersøkelse om jakt og sikkerhet :)

 

Ideen er å se om det finnes et marked for et produkt som på en enkel måte lar jegere lokalisere avstand og retning til hverandre. F.eks at støkkjegere holder rekka i uoversiktlig terreng etc.

 

Hadde vært til hjelp, da jeg gjør litt undersøkelser rundt emnet.

 

På forhånd takk :)

 

-Gard

 

http://www.surveymonkey.com/s/N3RJSGN

Link to comment
Share on other sites

Jeg synes det er mer enn nok dingser som skal være med på heia. Det måtte som nevnt over i tilfelle vært en mindre sender til Garmin Astro som jegere kan ha med seg i steden for å dra på et halsbånd ekstra. I Astroen er jo peiler og GPS samlet og jeg kommer ikke til å dra med meg en ting til som må følges med på. Jeg har aller mest lyst på en jaktradio/gps/peiler/kamera/telefon i ett.

 

Mvh

 

Fredrik

Link to comment
Share on other sites

Dette finnes faktisk allerede, og koster bare noen tikroninger dersom du har en iPhone. Applikasjonen heter GPS Kit og gir deg anledning til å squake slik at andre med samme app ser deg. Det er også mulighet til å sende meldinger til de andre på kartet, og du velger selv hvem du ønsker å være synlig for. Kartene kan dessuten lastes inn i offline mode. Kjempefin App som er mye bedre enn alle andre IPhone GPS apper jeg har prøvd.

Ulempen er at appen krever mye power og kun virker i ca 6 timer før det er tomt for strøm. Dette har jeg løst ved å kjøpe et etui med innebygd ekstra batteri og solcellepanel som lader batteriet/ telefonen. Forøvrig en oppfinnelse av en Norsk 17 åring.

 

GPS Kit

http://gpskit.garafa.com/GPSKit/GPS_Kit_for_iPhone_%26_iPad.html

 

Strøm etui til IPhone

Www.grontnorge.no

 

Lykke til, jeg er spent på å se produktet deres!

Link to comment
Share on other sites

Hei.

 

Sjekk ut appen "finn venner" på iphone/ipad.

 

Appen lar deg legge til venner, som du kan sjekke hvor er på kartet. Problemet med lav batteritid er løst ved at appen ikke er aktiv og heller ikke bruker GPS før noen av dine venner åpner sin App og sjekker hvor du er. Da sendes det en "push-melding" til telefonen din som aktiverer gps og sender svar i retur.

 

Man kan også stoppe deling, eller aktivere deling for enkeltpersoner midlertidlig slik at man bare deler posisjonen når man er på tur sammen.

 

Ulempen er vel at den såvidt jeg vet bare fungerer på Apple produkter.

 

 

Edit: for å holde dette on-topic, så mener jeg det er et marked for slike produkter som fungerer på tvers av platformer. Men de bør ikke så opp i pris da det fra før er ganske my "stash" man skal kjøpe, ha, og medbringe på tur..

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg svart. Bortsett fra sist spørsmål: Hva ville du ha betalt for.. og så startet svaralternativene på 100.- Jeg vil ikke ha en slik greie med på jakt, og vil derfor ikke betale noe som helst for det. Tror faktisk ikke det blir sikrere av at man stirrer på en skjerm hele tiden... Og jeg tror man jakter betydelig mye dårligere. Altså, dårlige svaralternativ på siste spørsmål.

 

Bent Storå

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...