Jump to content

Blaser R93 2 løp og en kikkert?


jallis_83

Recommended Posts

Hei

 

Noen som har erfaringer med og bruke samme kikkert og montasje på 2 løp?

 

Saken er den at eg har et løp i 308 med en Zeiss V 3-12x56, så kunne eg tenkt meg et nytt løp i 223 til småvilt og diverse.

 

Fikk beskjed der eg kjøpte børsa at det kunne være litt forskjell i innfestninga for kikkertmontasjen på løpa. Så det var ganske vanligt at folk som kjøpte seg et nytt løp også kjøpte ein ekstra kikkert og montasje.

Dette hørtes sabla dyrt ut i mine øyrer så eg lure i grunn på hva dere gjør i praksis? Hvor mange knepp og hvor mye må dere skur når dere flytter kikkerten fra et løp til et annet.

Viss eg skal betale 7-8000 kr for nytt løp og sluttstykkehode, 3000 for montasje og 10-15000 for ein ekstra kikkert så må eg jo ofra både skjorta og støvlar:)

Link to comment
Share on other sites

Montasjene passer på begge mine r93-løp, men har vel hørt eksempler på at det ikke alltid er slik, i så fall er det kun litt enkel justering som skal til. Har ikke målt treffpunktforandring ved flytting av kikkert/montasje fra et løp til et annet.

Link to comment
Share on other sites

@Stykkjunkeren

Er det så rart at det blir en forskjell mellom 1 kikkert og flere løp?

Selvfølgelig må du justere x-antall klikk på kikkerten mellom hvert løp :roll:

 

Hvordan fungere indskydning, hvis man anvender samme kikkert på 2 forskellige piber, hvor der kræves justering for korrekt låsning af montagen.

Betyder det at man må have fat i værktøj og justere montagen hver gang man går tilbage til den anden pibe. Og medfører det at man må indskyde på nyt igen, for at udligne den variation der formodentligt må være fra de forskellige justeringer af montagen

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...