Jump to content

Alt man trenger er en Remington 700!


Malle

Recommended Posts

kan trygt annbefale AISC 2.0 og Rem700 ,de passer fint sammen.

 

Ja, dom gör sig gott.

Vad kostade den dig i Norge ?

 

Har en annan kolv på lut oxå, men den har inte kommit i produktion ännu. Får se vad det blir, och när det blir... =/

 

 

 

 

Vetlakjetto: Finns en i Sverige som fräser fram egna knoppar osm han säljer ganska billigt faktiskt.

kan se om jag hittar han imorrn och skicka dig en länk.

Link to comment
Share on other sites

Eg har så lyst på tactical knob på sluttstykket mitt. Nokon som veit kvar eg kan få tak i det? Og eg trur ikkje eg kjem til å få til å skru det på sjølv, fins det nokon stad der dei kan gjere det for meg?

 

Hvorfor ikke prøve selv? 30 minutter med dremel, fil og gjengesnitt 5/16-24 (Biltema):

 

boltknob.jpg

 

Knotten kommer herfra:

http://www.midway.no/epages/MidwayNorge.sf/sec1e383f6ed7/?ObjectPath=/Shops/MidwayNorge/Products/397402&ff_pos=6&ff_origPos=6&ff_simi=99.92&ff_TrackGUID=4F398F4F-FE2C-FF02-A260-7F000001CCDA

Link to comment
Share on other sites

Låner denne tråden litt :mrgreen:

 

Hvordan er det med sauer 202 vs Remington 700. Er remington 700 en like driftsikker, presis og holdbar rifle som sauer. Prisen på disse riflene er jo ganske forskjellige. Veit at remington 700 ikke har løpsbytte mulighet, men hvis man kun skal ha et løp er det like bra å kjøpe en Remington? Hva mener dere??

Link to comment
Share on other sites

Hei. Har en rem 700 kort kasse i .223 , men ønsker å tilpasse en .308 pipe i tillegg. Da skulle jeg gjerne hatt et ekstra sluttstykke med støtbunn åpnet til .308.

Har prøvd "kjøp og salg" uten respons, noen som vet hvor jeg kan skaffe meg et sluttstykke? Beklager at dette er en smule off topic....

Link to comment
Share on other sites

kan trygt annbefale AISC 2.0 og Rem700 ,de passer fint sammen.

 

Når jeg ser på bildene dine kan jeg på ingen måte si meg uenig. Snasen rigg :D !

 

Har prøvd "kjøp og salg" uten respons, noen som vet hvor jeg kan skaffe meg et sluttstykke? Beklager at dette er en smule off topic....

Det er da slettes ikke OT! Interessant konsept om du får det i orden.

Link to comment
Share on other sites

Kan vel poste et bilde av børsa som jeg gjerne skulle hatt et ekstra sluttstykke til.

Opprinnelig var dette sannsynligvis en Varmintmodell, med et løp som var ca 21mm i munningen. Den var da altfor tung til jegerklassen i jaktfelt, og løpet er dreid ned til

ca 18mm og løpet flutet. Stokken har jeg ingen anelse om,sto på når jeg kjøpte rifla, kan ikke tenke meg den ble levert slik. Hullet i kolben er resultat av et desperat forsøk på å fjerne noen gram rett før et jaktfeltNM for lenge siden, skal tettes i gjenn. Alt lakkert svart, blånering utgikk da vi ikke hadde tid pga av det forannevnte jaktfeltNM`et.

DSC_0032-1.jpg

 

DSC_0031-2.jpg

 

Presisjon er bra, liker børsa godt. Men noe smykke er det dog ikke...

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

sitter og teller på knappa hva slags rem rifle jeg skal ha i 223 rem.

 

de jeg ser på er tactical, vtr og sps varmint.

er ute etter ei rifle som skal være tung og bruksområdet er litt plinking av stål ut til 500m og predatorjakt,

hvilke av de vil dere ville ha valgt da? vekta bryr jeg meg ikke om da jeg fint skal klare å bære ei 5-6 kg børse 500m :lol:

vet ikke om det her blir OT i tråden men håper på at det er on topic her da det kan hende det her er en tråd man også kan spørre om råd :)

Link to comment
Share on other sites

Flott tråd :D

Jeg mottok godkjenningen for .223'en i dag faktisk og har siklet over en rem 700 lenge før jeg tenkte på å søke på ei ny rifle. Denne tråden gjorde ikke akkurat valget vanskeligere, eneste utfordring nå er å finne rett type. Rustfritt eller ikke, løst magasin eller ikke..... Blir gal av utvalget :P

Link to comment
Share on other sites

de jeg ser på er tactical, vtr og sps varmint.

er ute etter ei rifle som skal være tung og bruksområdet er litt plinking av stål ut til 500m og predatorjakt,

hvilke av de vil dere ville ha valgt da? vekta bryr jeg meg ikke om da jeg fint skal klare å bære ei 5-6 kg børse 500m :lol:

 

Noen liker sikkert trekantet løp med smellforsterker... SPS Varmint har 1:12 stigning, så da er du "stuck" med det lettere utvalget av kuler. Den jeg hadde stabiliserte ikke tyngre kuler enn 55 grs. Om jeg skulle ha kjøpt en av de børsene du nevner, så ville jeg ha valgt Tactical med 1:9 stigning.

Link to comment
Share on other sites

Et meget godt poeng (sier jeg som for tiden er uten en eneste Remington :lol: )!

 

Jeg hadde en nydelig 700 Alaskan Ti i .270 Win som jeg solgte som et kraftig anfall av "havesyken" fjor vår. Akkurat den børsa skulle jeg ha beholdt...

 

Akkurat nå er jeg mer overbevist om at alt man trenger er en Ruger GSR (og en solid håndfull andre børser :roll: ):mrgreen: !

Link to comment
Share on other sites

Hei. Har en rem 700 kort kasse i .223 , men ønsker å tilpasse en .308 pipe i tillegg. Da skulle jeg gjerne hatt et ekstra sluttstykke med støtbunn åpnet til .308.

Har prøvd "kjøp og salg" uten respons, noen som vet hvor jeg kan skaffe meg et sluttstykke? Beklager at dette er en smule off topic....

 

 

Prøv midway, dem har d meste.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...