Jump to content

Recknagel H7 svingmontasje


larsakre

Recommended Posts

Skal levere drillingen min til Ragnar Hansen, for kikkertmontasje og justerbar kolbe.

Fleire børsemakere eg har snakket med monterer ikke hake på Feks Leupold. Kun på europeiske kikkerter.

Grunnen er tilfeller av ødelagt objektiv ved av/påsetting av kikkert. Har hake idag på en Leupold med 20 lysopning, og skal montere en Leupold V111 4,5-14x40 Long range. Vi er blitt enige om og montere en Recknagel H7, og lurte på om noen har erfaring med denne montasjen. Blir montasjen/basene som står på våpen i konflikt med siktelinja når en skal skyte med hagleløpene?

Link to comment
Share on other sites

Eg har hatt ein slik montasje sidan 2002 på mi Winchester rifle.Eg har ein Leupold 1-4x20 og ein Swarovski 2.5-10x56 som eg bytter på etter behov.Dette har fungert bra. Det einaste eg vil kritisere er sperra som du tydeleg ser her http://www.magnumhansen.com/Recknagel%2 ... ntasje.htm Den kan einkelte gonger hekte seg fast sidan den stikk litt ut. Det er berre ytterst få gonger dette har skjedd,men totalt er eg veldig fornøgd. Og den er ikkje minst pålitelig. Sjølv om eg ikkje kontrollerer treffpunktet 100% nøyaktig kvar gong eg tar av og på eit sikte så har eg i alle fall ikkje registrert noko treffpunkt endring.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Recknagel G9Plus. Den fungerer veldig bra synes jeg. Den har ingen hendel som stikker ut og som kan henge seg fast. :D

 

Har tatt av og på montasjen mange ganger, aldri registrert noen endring av treffpunkt.

Kan på det varmeste anbefale denne montasjen. :wink:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har en EAW med hendel på min drilling, og jeg har ingen problem med det. Må uansett bruke to hender når jeg tar av kikkerten. En for å holde våpenet, og en for å vri kikkerten. Holder bare våpenet der bakre base er, og betjener låseknappen med den tommelen. Ikke noe å betale mer for etter min mening, hvis det er dyrere pris, men smaken er som baken, delt :lol:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har Recknagel H7 ser jeg på Chaupis dobbeltrifla. Er i alle fall en slk hendel. Ikke noe plunder med den! Man må trykke inn en liten knapp på henelen for å bevege den, så utilsiktet avmontering av kikkertene skjer ikke. Har i hvertfall ikke skjedd meg. Har en Recknagel montasje på drillingen også, der er det en rung under bakre ring som dreies rundt for å låse og låse opp. Fungerer upåklagelig den også.

Link to comment
Share on other sites

Har hake idag på en Leupold med 20 lysopning, og skal montere en Leupold V111 4,5-14x40 Long range. Vi er blitt enige om og montere en Recknagel H7, og lurte på om noen har erfaring med denne montasjen.

 

Er det snakk om samme børsa? skal du fjærne en hakemontasje og sette på en sving? I såfall ville jeg ikke ha gjort det. Da hadde jeg heller kjøpt et annet sikte. Hvis du ikke kunne bruke den fremre basen fordi den nye kikkerten er lengre enn den gamle, hadde jeg bare montert en ny base lengre frem i tillegg, og beholdt bakre base.

 

Blir montasjen/basene som står på våpen i konflikt med siktelinja når en skal skyte med hagleløpene?

 

Basene til sving blir like lave som de til hake.

Link to comment
Share on other sites

Er det snakk om samme børsa? skal du fjærne en hakemontasje og sette på en sving? I såfall ville jeg ikke ha gjort det. Da hadde jeg heller kjøpt et annet sikte. Hvis du ikke kunne bruke den fremre basen fordi den nye kikkerten er lengre enn den gamle, hadde jeg bare montert en ny base lengre frem i tillegg, og beholdt bakre base.

 

 

Heile problemet er at eg blei anbefalt og kjøpe denne Leupolden fra en våpensmed, så det gjorde eg fra USA. DNR sport (Huff for et firma foresten :evil: ) Så da har eg denne kikkerten. Det andre problemet var det bakre opne siktet kommer i konflikt for montasjen. Det tredje er at eg vil ha våpenet til jakta og orker ikke begynne og selge, og kjøpe nytt.

Rekner med at Hansen demonterer hakemontasjen, så fint at eg kan selge heile montasjen for en billig penge.

Mykje rot og mykje fram og tilbake. Lei heile prosjektet :oops:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...