Jump to content

Ny tyskprodusert Zeiss Conquest med HD linser


vest

Recommended Posts

Jeg hadde samme "dialemma" for noen år siden,men endte opp med 10x56 (Victory)

Prøvde både 8 og 10 X hos Kikkertspesialisten i Trondheim (Tiller), og etter mye kikking og bytting frem og tilbake var det klart at jeg så best totalt i 10 X.

 

Jeg er en eldre herre, så det var nok medvirkende til mitt valg.

En ung person hadde gjerne klart seg like godt med en 8 X ?

 

Kikkerten er til stor hjelp når dyr skal identifiseres på bøen, og når en har fastslått at det er korrekt utgave en har foran seg, har håndkikkerten gjort sitt.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

skal kjøpe ny handkikkert, og bestemt meg for meopta meopro HD 10x32 eller zeiss conquest HD 10x32. Desse er ganske like i specs, og i samme prisklasse. Nokon som har erfaring med zeiss conquest HD x32 størrelse? er den god å bruke? har kun brukt x42 tidlegare, men har lyst på ein noko mindre kikkert no. Skal få testa begge i butikk når meopro HD kjem til norge.

 

Angåande HD, ED osv, fann eg denna tråden som var intressant. Det er visst ikkje fluoritt glass i zeiss conquest HD:

http://www.birdforum.net/showthread.php?t=296023

Link to comment
Share on other sites

Kjøpte en slik 10x32HD kikkert i bursdagsgave til gamlingen, fantastisk klar og god kikkert. Optikken er i toppklasse, og det som overrasket mest er hvor god den er i skumring/måneskinn. Har hatt den med på post noen kvelder nå på månen i desember, ingen problem å se hjort og rådyr med den i måneskinnet. Selvfølgelig er større bedre, men den er fullt brukbar. Han hadde fra før en Seadler 8x56, den er også helt ok optisk, men denne Zeissen er faktisk like god/bedre i skumring.

 

Størrelsen er også sånn at den blir med hele tiden, god ergonomi og lett å justere. Øyeavstand justeres lett ved å vri på mansjettene.

 

Ett godt kjøp.

Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...

Drar denne opp igjen. Noen som har testet/sammenlignet Swarovski cl pocket 8x25 med conquest hd 8x32? Vurderer en av dem til i hovedsak rypejakt. Har sett igjennom zeissen i butikk og likte den godt. Hadde ikke swaro inne, så fikk ikke sammenlignet de to.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...