Jump to content

lakkere orginal sauer 200str stokk svart


vidduss

Recommended Posts

Jeg leste i skytterboka og må si jeg er forundret over at en slik regel er kommet.

DFS var en gang en form for forsvarsreserve vorpå forsvaret pøste inn penger i DFS.

Men som sakt har vel verden forandret seg forsvaret er mer eller mindre avviklet,

så reservenr har mistet sin fungsjon.

Det burde vel rent logisk vert tvert om.

 

Så konklusjonen må bli at skyter du på DFS sine stevner, ikke påfør stokken

olje eller lakk som forandrer skjeftets utforming,

friksjon og farge.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noe erfaring med slik lakking på oljet stokk, me undrer litt på om det vil feste seg skikkelig!?

Ellers synes jeg personlig at oljet stokk er bedre, for du slår jo fort hull på lakken ute på jakt el. og da tørker jo stokken ut, men mulig resultat treffpunktendringer og ikke minst blir våpenet etter hvert mindre pent å se på. Dersom du oljer stokken skikkelig så holder den jo lenge og du slipper så mye pussing ol.

Link to comment
Share on other sites

jeg ville brukt skjefteolje med farge da kan du farge skjeftet ganske mye uten å måtte male/lakke det. for lakk har en tendens til å slippe fukt i gjennom små rifter.

 

jeg har engang farget et lyst bøkeskjefte med lærfarge som het "narvsverte" det ble mørk brunt, å fargen har sittet i ca 10 år. det skjeftet er oljet etterpå med linolje mix. slik narvsverte fåes i svart farge og vet jeg. hvordan det vrker på et skjefte som er oljet allerede, vet jeg ikke, ville iallefall prøvd det en plass det ike synes først. feks inni skjeftet eller under kinnstøtta....

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noe erfaring med slik lakking på oljet stokk, me undrer litt på om det vil feste seg skikkelig!?

Ellers synes jeg personlig at oljet stokk er bedre, for du slår jo fort hull på lakken ute på jakt el. og da tørker jo stokken ut, men mulig resultat treffpunktendringer og ikke minst blir våpenet etter hvert mindre pent å se på. Dersom du oljer stokken skikkelig så holder den jo lenge og du slipper så mye pussing ol.

 

 

var dette eg og var litt skeptisk til :? har funne ut at eg går for en McMillan stokk el. heller 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...