Jump to content

Nye S&W M&P .22


Extra

Recommended Posts

  • 2 weeks later...

Jeg har en som ligger å venter på meg :) Eneste jeg venter på er den evig lange papir mølla etter salg og kjøp av ny. Klør litt i fingrane etter å prøve den.

Det står litt om den på utenlandske forum. feks: http://smith-wessonforum.com/smith-wesson-m-p-pistols/" target="_blank" target="_blank" target="_blank

Jeg kan legge ut noen bilder og skrive noen ord om den når papirene fra våpen kontoret dukker opp og jeg får røra meg av gårde til Arendal for å hente den, hvis noen er intressert.

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Jeg fikk Jakt og Friluft til å bestille en til meg i august i fjor. Og den kom til butikk i november.. Jeg hørte med Winge først men de klarte ikke å gi noe ordentlig svar om levering. Jakt og Friluft blei til og med 1000kr billigere enn Winge :)

Jeg har ennå ikke fått godkjent søknad i posten så den må nok vente på meg litt til.

Men jeg skal gi tilbakemelding når den er i hus. Jeg liker M&P 9 godt, og håper på at denne også blir bra.

Link to comment
Share on other sites

Prisen blei under 4000. 3800/3600...jeg husker ikke helt.

Er litt nysgjerrig på hva den liker av ammo jeg også. Jeg har lest at mange bruker CCI mini mag og annet kraftig ammo. Men de skriver jo at den spiser alt uten klikk men amerikanere har en tendens til å skryte amerikanske merker opp i skyene, så vet ikke før en får prøvd selv. Time will shåw :)

Link to comment
Share on other sites

Da har jeg endelig tatt turen til de hyggelige kara hos jakt og friluft og henta den nye felt pistolen :)

Det første jeg gjorde da den var i hus, var å field strippe den og tørke bort store mengder med lager fett. For så å gi den et par dråper ny olje. Noen bilder:

 

14nl1z9.jpg

enkel å ta fra hverandre

 

wu40ax.jpg

og like lett å sette sammen igjen

 

2n1ro9d.jpg

12 skudd magasin

rrnsld.jpg

klar for lys montering for de mørkredde :)

2u8w9b9.jpg

gjenget løp og klar for Walther adapter

 

2cx11s.jpg

A-tec CMM4 lyddemper

 

 

Hvis du liker M&P 9 / 45 så vil jeg tru denne også vil falle i smak. Er du av Walther GSP typen så er nok ikke dette noe for deg.

Men det sier seg selv at dette ikke er en bane racer men en moro pistol til plinking og mengde trening.

3800kr måtte jeg ut med og den føles ut som et godt kjøp hittil. Jeg har dessverre ikke fått tid til å prøve skutt den ennå så det er litt tidlig å skryte den opp i skyene.

Sleiden er lett og sklir smooth... jeg vil tru at den ikke trenger kraftig ammo for å funksjonere.

Siktene er helt ok , men er litt usikker på om jeg liker hvit prikk på kornet. Jeg har hørt at sikter fra andre M&P pistoler skal passe, så er nok ikke noe problem å finne noe annet.

Jeg testet noen avtrekk med klikkpatron og det er også helt ok. Leddet avtrekker tar kanskje litt tid å vende seg til. Jeg har vendt meg til S&W m41 avtrekk så overgangen M&P var stor!

Grepet skulle vært litt større(jeg har over medium hender) , men det kan lett endres med en krympestrømpe el.

Jeg skal prøve den på banen til uka. Har 5-6 forskjellige ammoer å teste. Så blir spennende å se hva den liker og hvordan jeg klarer å samle med den.

Link to comment
Share on other sites

Da fikk jeg endelig prøve skutt m&p22 `en .

Her er ammoen jeg har prøvd hittil :

292s61l.jpg

Jeg tømte 2 pakker CCI standard uten noe problem :) 1 pakke med demper og en uten.

1 pakke Geco gikk også feilfritt.

Remington yellow jakcet og tunderbolt gikk også fint, men jeg ser ikke helt vitsen med å bruke dem når CCI er billigere og fungerer fint!

Remington target var null problem.

RWS club gav et klikk på 15 skudd. Det var et tydelig merke på hylsa etter tennstift , men den gikk ikke av. Samme med Standard plus ammmoen. Den gav 2 klikk på 10 skudd (gikk heller ikke av)

Jeg blei litt letta når jeg så hvor fint den gikk med CCI standard siden den er billig og selges overalt.

Jeg ble imponert over hvor stille skudda gikk med A-tec demperen! Hørtes ut som et litt kraftig luftgevær med all ammo. Hadde ikke noe subsonic ammo men det skal også prøves :)

Jeg samlet veldig dårlig på de første 30-40 skudda. Var nok litt trøtt og ukonsentrert og avtrekket er uvandt. Men jeg fikk noen gode samlinger med CCI og Geco etterhvert.

Veldig fornøyd så langt :) Men et par minus er det:

*grepet er litt for lite, men har bestilt en "grip sleeve" som mest sansynelig får ordnet opp i det.

*tommelen kom borti mag utløser et par ganger

*siktet kunne vært bedre og letter å stille sidelengs

*tar litt tid å vende seg til avtrekket

 

Gleder meg til neste tur på banen :) 2 timer gikk fort i dag gitt!

Link to comment
Share on other sites

Spennende! CCI standard fungerer jo også på feks P22 i starten, men så blir det gjerne mateproblemer etterhvert... Du får holde oss oppdattert, regner med du kommer til å skyte litt fremover.

 

Jeg vurderer ihvertfall en ny .22 søknad snart, og denne virker veldig interessant.

Link to comment
Share on other sites

I dag fikk jeg prøvd noe Eley subsonic ammo med demperen. Både en kammerat jeg hadde med på utebanen og jeg hørte egentlig ikke noe spesielt forskjell på subsonic og CCI standard. Det var behagelig stille begge deler. Jeg bruker 6 moduler på demperen nå, har ikke prøvd med 4 ennå. Litt vanskelig å sikte med demper på hvis ikke lyset er riktig ,men det går :)

Det blei noen timer og x antall skudd i 2-3 minus grader uten problemer. Så foreløpig ser det veldig lovende ut.

Nå venter jeg bare på en "strømpe" til å ha over grepet så den sitter litt bedre i handa. Vurder også et nytt baksikte..men har ikke helt bestemt meg ennå.

Er vel på tide å pusse litt da :) Må jo kose litt med den også hehe.

Link to comment
Share on other sites

So far so good :) Eneste minuset på banen i går, var at kammeraten min ( som aldri har holdt i en pistol før ) skøyt supert med den. Alle skudda lå på 10 og 9 på flere av rundene (25 meter) Utklassert av en nybegyner! Siste gang han får være med på banen hehe. Men jeg hadde noen unskyldniger for at jeg hadde en dårlig dag; en whisky som ble tatt dagen før og motvind osv :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Yeah :-) CCI standard funker fortsatt bra.

Akkurat nå har jeg en haug med Geco ammo som må brukes opp. Det hender jeg får noen skudd som ikke går av. Om det er pistolen eller ammunisjonen vet jeg ikke. Det er tydelig merke på hylsa etter tennstift, men det sier ikke pang.

Ellers så er det fortsatt en morsom pistol :) Men fortsatt ikke noe våpen det går ann å hevde seg med i konkurranse. pga. avtrekk og kort siktelinje/løp.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Nå har jeg hatt pistolen en stund og begynner å bli kjent med den. Fortsatt ikke kresen på ammo, selv om klikk av ymse slag har vært innom på besøk. Men etter 1.500 skudd ( ca. ) har den blitt skyti inn og klikk er veldig sjeldent.

Det jeg kunne tenkt meg nå er et nytt sikte den. Tenkt litt på fiber eller smalere korn...klarer ikke helt å bestemme meg. Noen som veit om LPA fiber er fult justerbart med skrue eller er det bare høyde som kan justeres?

 

Jeg har skutt 3 pakker med moro ammoen CCI Stinger nå. Noe en hos Smith & Wesson mente var helt ok å mate den med. Men hver gang jeg tømmer et magasin med Stinger på banen, får jeg alltid en komentar eller to på ammoen. "sikker på at den tåler det der?" osv.

Noen som har erfaringer med Stinger i pistol? Vanligvis bruker jeg CCI Standard men er litt gøy med litt stinger innimellom også hehe. Jeg kan ikke se noe unormal slitasje på våpenet og det føles heller ikke ut som pistolen får juling. Men er det "trygt" ?

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner med at Winge våpen har fått den inn nå..siden den var rett rundt hjørnet da jeg spurte for ett år siden.

Men å samenligne ruger og buckmark med m&p blir litt feil. En kilo stål vs 1/2 kilo Polymer. Men skjønner poenget. Rart hvis ingen har tatt den inn ennå. De må kanske selge ut s&w 22a(grøss) først da denne ligger i ca samme prisklasse.

 

Noen som har tips til gode sikter til m&p?

Link to comment
Share on other sites

Mener du hurtig som i hurtigpistol grenen..så aner jeg ikke. Har bare kose skyti med den foreløpig. Blir litt felt i sommer tenker jeg :)

Mener du hurtig som å tømme magasinet på fem sekunder så er det uproblematisk men lett å nappe avtrekket.

Jeg kan absolutt anbefalle denne dersom du er ute etter en moro pistol med mulighet for demper og som har et coolt look :) Den samler også veldig bra når du vender deg til avtrekket.

Men er du ute etter poeng i konkuranse, ville jeg heller gått for en brukt S&W m41. Da har du god tyngde, bra sikter og nydelig avtrekk!

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Ring Winge og spør dem... det er ikke sikker at nedsiden er "up 2 date".

1911 sjuken har kommet og tatt meg nå, så jeg har vært inne på tanken å selge 686en og m&p'en og kjøpe en STI Trojan. Håper lotto'N tikker inn i kveld så jeg kan beholde dem begge:-)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 1 month later...

Jeg har ikke hatt så mye tid til skyting i det siste. Har vel skutt max 300 skudd , uten problemer , siden forige post. Så må jo si den oppfører seg fint :)

Planen er å bytte ut kornet med fiber, men jeg har ikke kommet så langt ennå. Vurderer også og selge den + revolveren . Da 1911 9mm syken har kommet og tatt meg og økonomien(sjefa) ikke tilater alle 3.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
  • 2 weeks later...
hei, hvor kjøpte du adapteret til Lydemperen?

 

Mvh Robert

 

https://www.google.no/search?hl=en&as_q=WALTHER+P22+Adapter&as_epq=&as_oq=&as_eq=&as_nlo=&as_nhi=&lr=&cr=countryNO&as_qdr=all&as_sitesearch=&as_occt=any&safe=images&tbs=&as_filetype=&as_rights=

 

Det ser ikke ut som det er så mange som har den på lager for øyeblikket. Kanskje det er lettere og ikke minst billigere å få sendt en over fra USA?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...