Jump to content

Åtevarsler/revevarsler


Kråkejeger

Recommended Posts

Jeg har brukt drivway i 3 år nå, da streiket den. Fram med skrutrekker og electro-cleaner og problemet ble løst. Var litt irr på kretskortet.

 

Jeg teiper sensoren med duct-tape. Hindrer fuktighet og blender den røde lampen. Bra rekkevidde men alt for mye lyd på høytalerne.

 

Jeg kan anbefale denne, men jeg skyter mest rev når jeg sitter å ni-stirer i timesvis. ;-) (mange rever som bare streifer rundt, og mange som er borte til du har kommet deg opp fra sengen)

Link to comment
Share on other sites

Med visse enkle forbetringar, er denne heilt klart verd pengane. (sjå pulvers blogg)

Min har stått ute i all slags vær i snart 2 mnd. og virkar framleis.

Eg har 110 meter mellom varslar og sensor, og dette går greit etter at eg lodda på 30 cm på "antenneledninga"

Du kan jo kjøpe 15 slike for det Mikkel kostar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har brukt en billig Driveway Patrol som den hos netthandelen. Jeg synes rekkevidden var dårlig og den ga for mange falske alarmer hos meg.

 

Edit: Falske alarmer ved mye vind, soloppgang eller raskt skiftende skydekke.

 

Jeg vurderer selv å kjøpe Chamberlain sin CWA2000. Den ser ut til å ha en værtett kapsling. Rekkevidden på 800 meter er også bare positivt. Men dette blir bare for å få tidligere varsling på stier/populære tråkk rundt og forbi eiendommen min siden jeg har en velfungerende hjemmelaget varsler i dag.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Modifisering av Driveway Patrol etter "Pulver" metoden kan også utføres på motakeren slik at dette også øker rekkevidden. Samtidig kan det monteres en jack bøssing til øreplugg, denne kobles via høytaler ledningene.

Oppdatering 4.2.12: Har nå testet rekkevidden med begge antennene utlagt. 400 meter med motaker stående inne i et vindu og sender stående oppned på bakken.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Dere har kanskje prøvd litt forskjellig.

 

Jeg er ute etter en god revevarsler.

Jeg har 100 meter til åte, så trenger en som virker så langt. Jeg sitter i stua å jakter, så den må gå gjennom veggen.

Jeg er ikke interessert i å grave ned 100 meter med kabel, så må bli en trådløs.

Om den koster 1000.- eller 3000.- spiller ikke så mye rolle. Vil ikke ha en som virker så som så.

Det må være bra saker

Hva burde jeg velge?

Link to comment
Share on other sites

Tips til de som har Driveway Patrol og sliter med falsk alarm:

 

In some applications the motion detector may be too sensitive, resulting in false alerts. To remedy this situation, put masking tape or labels on each side of the sensor window. Start on the sides and add an equal length of masking tape or labels to each side. Test the detector and add more covering if needed. Keep the band as narrow as 1/8" wide or wider depending on individual situation. Some trial and error may be required to find the optimal width.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har fått levert denne nå. Monterte den opp hos en kompis i går kveld. Synes den lover bra! =) Han har mye trafikk hos seg, så jeg er sikker på at det detter en rev for den i løpet av helga.

Link to comment
Share on other sites

 

Jeg har fått levert denne nå. Monterte den opp hos en kompis i går kveld. Synes den lover bra! =) Han har mye trafikk hos seg, så jeg er sikker på at det detter en rev for den i løpet av helga.

 

Har du fått prøvd avfølingsområdet på den og hvor lang avstand mellom enhetene . Vet du om utedelen er tett for fukt ? Kan det settes inn øreplugg ?

Link to comment
Share on other sites

Har du fått prøvd avfølingsområdet på den og hvor lang avstand mellom enhetene . Vet du om utedelen er tett for fukt ? Kan det settes inn øreplugg ?

 

Jeg har kun testet den i stua med bikkja og litt kjapt på åta når den ble montert. Vi har montert den litt lavt siden den har en flat bred "tut" som begrenser følsomheten opp og ned. Denne tuten kan man enkelt kappe av med en baufil. Jeg mener at det ikke skal være nødvendig, men bare en fordel siden sensoren ikke vil rime til så lett.

 

Det er ingen O-ring som tetter kapslingen. Så her har jeg bare tapet med elektrotape rundt skjøten. Men det følger med et hendig lite tak (plastikkparaply) som klipses fast til sensoren som gjør at vann ikke treffer sensorkapslingen.

 

Sensoren drives med 4 stk AA batterier, det skal vare i ca. 2 år i følge manualen. Innedelen kan også drives av 4 stk AA batterier og det skal være nok til 2 ukers driftstid, men har du tilgang til strøm så er nok nettadapateren å foretrekke (husk "reiseadapter", det er amerikansk plugg på nettadapteren).

 

 

Maks rekkevidde er ikke testet, men er oppgitt til 0,8 km. Men åta hans er på 80 meter og det fungerte fint. Har lest erfaringer av flere brukere som har plassert den ut på 300-400 yards i oppkjørselen sin uten problemer.

 

Det er ikke mulig å kople til hodeplugg. Men lyden kan justeres litt opp og ned, men for haglehold fra f.eks campingvogn bråker den nok litt for mye. Men dette kan nok dempes med litt tykk dobbeltsidig tape over høyttaleren.

 

Prisen er 450 kroner... og det synes jeg den absolutt er verdt.

Link to comment
Share on other sites

Vurderer å bestille meg en Driveway Patrol fra

http://www.prozeed.no/hjem/driveway-patrol/" target="_blank

 

 

Ser det er flere i denne tråden som har gode og dårlige erfaringer om denne varsleren, men er alt i alt så virker det som den lever opp til prisen :mrgreen:

 

Er det noen som vet åssen den reagerer med kulde, lys og vind?

Bor på en plass der vi er relativt utsatt for vind og kulde.

Har fastmontert et lite lys på veggen som gir nok lys til å se mikkel på åta.

Er 20-25 meter til åta :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Vurderer å bestille meg en Driveway Patrol fra

http://www.prozeed.no/hjem/driveway-patrol/" target="_blank" target="_blank" target="_blank

 

 

Ser det er flere i denne tråden som har gode og dårlige erfaringer om denne varsleren, men er alt i alt så virker det som den lever opp til prisen :mrgreen:

 

Er det noen som vet åssen den reagerer med kulde, lys og vind?

Bor på en plass der vi er relativt utsatt for vind og kulde.

Har fastmontert et lite lys på veggen som gir nok lys til å se mikkel på åta.

Er 20-25 meter til åta :mrgreen:

 

Har hatt flere av disse 'driveway' og de funker de ! en stund men huset og glasset på føleren holder ikke tett for fukt , jeg har brukt tape og men de slutter og virke er min erfaring .

Link to comment
Share on other sites

angrer litt på att jeg kjøpte driwevay patrol nå, men er det noen her som vet om det går ann og plugge inn øretelefoner der?

 

Bare ta av dekslet hvor høytaler sitter og og klipp ene ledningen og klips en ørepropp på der , det virker bra når du da har presset inn no masse i huset på proppen da vil du bare få summetone .

Link to comment
Share on other sites

er det samme hva ledning jeg tar inni der da? men da kan jeg vell ikke bruke den med lyd på sener da??

 

Jeg har brukt en vanlig ørepropp og kuttet av stikkeren og klipset eller loddet inn ledningen. Da vil ikke alarmen virke på noe annet eller ørepropp nei men lyden i den ordinære høytaleren er så høy så den vil reven høre om du sitter i bu eller lignende . Har du den inne i huset går det vel bra hvis avstand er et sykke men da bør du ikke ha noen kjerring i senga for da tror jeg du ligger tynt ann :lol:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...