Jump to content

BR EM stevnerapport


Poacher

Recommended Posts

Kjapp hilsen fra Umeå/Sverige hvor EM starter på onsdag. Idag har det vært 1.offisielle treningsdag. Det har kommet deltakere fra hele Europa i hele dag. Siste rest kommer vel i løpet av kvelden.

 

Mandag 1.treningsdag

Dag tidlig var det overskyet, kaldt etc.... Men sola kom og gjorde dagen til en fin sommerdag. Tenker man på været når det gjelder skyting, så var det mildt sagt vanskelig... Min egen skyting har et stort forbedringspotensiale :oops: Vind skiftet ca vært 7-10sek og den kom fra høyre/venstre, bakfra/forfra og gjerne samtidig.... Vinden sto i alle retninger :shock: Det skal bli spennende å følge dette utover i uken.

 

Fra Norge er vi 8stk. og på det Norske landslaget stiller:Rune, Trond, Ole og undertegnede. Hvert land kan stille med -1- lag + individuelle skyttere.

 

Ikveld så var det også delegatmøte som vi elegant glemte bort... Vi satt i baren på hotellet og hadde tankene et helt annet sted :oops: Helt til vi ble ringt etter, men -1- times kjøring i fylla ned til der møte var fristet ikke, så vi droppet hele delegatmøte :roll:

 

 

Tirsdag 2.treningsdag

Været var fra 19deg.C om morgenen og steg til ca.24deg.C, dette medførte en vanvittig mirage utover dagen. Det var rett å slett vanskelig å se blinken på 200mtr :shock: Alt svømte og var en grå graut, selv med March kikkertsikte... Dette var siste treningsdag før alvoret begynner imorgen med LV-100.

Stemningen er på topp blant gode venner og fleipen sitter løst :mrgreen: Nå er kl.2230 og jeg sier natta :D

 

 

1.Stevnedag klasse LV-100

Hva skal jeg si, det gikk rett til helv*** for min egen del, syntes jeg selv hvertfall. Trøsten er at forholdene var rett å slett meget vanskelige å skyte i. Det var mange store grupper uten noen som helst årsak :?

For min egen del satt jeg mellom Stefan & Torsten, og disse har vært med i BR en lang periode og kan dette. Når vi 3 blir sittende å se på hverandre som et spørsmålstegn om hva som egentlig skjedde...? Så kan jeg rett å slett ikke gi noen grunn.

1 russer ble disket pga at han skjøt etter stans...

 

Resultatliste klikk her, link fra benchrest.se

 

 

2.stevnedag klasse HV-100

Norge har fortsatt en Europamester, idag ble det Rune O som skjøt tettest av alle.

2 Svensker ble disket pga for tung rifle i HV :shock: De brukte samme rifle og derfor ble begge "tatt"... Samt at 1 FInne ble disket fordi han ikke tok ut bolten da han forlot standplass, så idag har det skjedd mye :?

Middagen ble idag som igår spist på en kina resturant, og vi ha nå "vælva" i hver vår seng etter en dusj. Er vel ikke lenge før vi skal ha en pils på hotellet...

 

Vi GRATULERE SÅ MYE RUNE O, som er den nye Europamesteren på HV-100 :D:D:D

 

Resultatliste, klikk her. Link fra Benchrest.se

 

 

 

3.stevnedag klasse LV-200

Hva skal man si, Norden RYDDET pallen idag og delte pallen jevnt mellom Sverige, Norge og Finland.

1.plass Stefan K. Sverige

2.plass Rune O. Norge

3.plass Hannu M. Finland

Etter 4.omgang var det de samme 3 som lå på 1/2/3-plass, men i en annen rekkefølge. Så her var det ikke avgjort før siste skuddet hadde truffet pappen. Gratulerer alle tre med topp skyting.

 

 

 

4.stevnedag HV-200

Sverige tok alle de 3 første plassene etter god og tett skyting.

I siste serien min fikk jeg havari... Anslag i hetta men ikke noen skudd gikk av??? Det var ordentlig anslag også. Helt uten tvil! Dette resulterte i at jeg fikk avgårde 4 skudd av 5 tellende. Fikk låne rifla til Torsten for å få avgårde siste. I det jeg får den på plass, så er det igejn 11sek :shock: Tok sjansen, skjøv den frem i frontresten, samtidig som jeg lukket bolten og fingern dro i avtrekkeren, håpet å treffe tellende skive men bommet. Fikk derfor tillegg på 2MOA, men greit nok siden jeg var listefyll allerede :oops: Enda bra dette skjedde nå og ikke under et stevne hvor man ligger godt ann.

 

 

 

Oppsummering:

Meget vellykket stevne og god stemning. Det var også en av veldig få stevner jeg har vært på hvor jeg ikke hørte/observerte banning fra standplass overhodet, selv om noen fikk et dårlig skudd...

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kjapp hilsen fra Umeå/Sverige hvor EM starter på onsdag.

Takk Pål Erik! :D

Jeg hadde tenkt å starte en tråd hvor jeg hadde håpet at en eller flere av dere som deltar i EM ville komme med daglige oppdateringer og litte grann resultatservice.

Det hadde vært kjempemessig for oss som er "blitt igjen" hjemme. :P

 

Til den norske delegasjonen som er i Umeå, og til våre svenske venner:

Lykke til!

Link to comment
Share on other sites

Det skal noe til å kopiere fjordåret. :?

 

Det var i 2006 Torres de Segre/Spania :wink:

Har ingen forhåpninger om tilsvarende nå under dette EM, da jeg har skutt for lite og pipa jeg har nå rett å slett ikke er like god. Den er ikke dårlig den jeg har, men pipa jeg hadde i 2006 var en såkalt "Hummer barrel", men dessverre er utskutt for å holde følge på dette nivået :cry:

Link to comment
Share on other sites

Andre treningsdag er over, og sakene begynner å bli på stell for de aller fleste. Stemningen er god og alle gleder/gruer seg til å ta fatt på konkurransen i morgen. LV 100 skytes i morgen, og jeg tipper at det vil bli noen kvasse resultater. Her er det folk som kan sakene sine og ikke lar seg vippe av pinnen om nordavinden blåser fra alle kanter. Det gjelder desverre ikke undertegnede.. Jeg skyter halvparten av serien på ytterste høyrebenk i morgen og ber til høyere makter om at det blir "svak grønn vind" i morgen :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Jeg har akkurat fått på øret at nordmannen Rune Olson er blitt europamester i HV 100 i dag! 8)

 

Gratulerer Rune! Dette er helt rått!! :D:D

 

Hvordan gikk det med resten av gjengen? Håper dere ikke feirer Rune for mye til å komme med resultater og stevnerapport.

Link to comment
Share on other sites

Mine største og beste tanker går til Rune O. idag.... Dette var knallgøy å følge med på :D

Jeg VET hvordan du har det akkurat nå. Dagen er din Rune, GRATULERER så mye :D

 

Ellers er Ole passe fornøyd, jeg ødela min skyting på siste serie idag og havnet på 30+++ et eller annet... De andre husker jeg rett å slett ikke.

Link to comment
Share on other sites

Oppdatert 1.innlegg med dagens....

 

Norden ryddet pallen og delte den likt mellom Sverige, Norge & Finland. Gratulerer så mye Stefan, Rune og Hannu.

For min egen del så endte dagen i katastrofe, aner ikke engang hvilken plass jeg endte på. Fornøyd med 1.omgang, så gikk det i dass! Jeg får skudd som drar avgårde enda vind er som den "skal" være.

Link to comment
Share on other sites

Gratulerer til alle vinnere så langt, og spesielt til Rune - vi hadde en liten feiring i ladebua i dag.

 

Brattvall-banen gir ingenting gratis, man må jobbe for hvert eneste skudd. Og i dette selskapet raser man fort på resultatlistene dersom man begår en liten feil. I gårsdagens konkurranse skilte 1. og 30. plass ca 2,5 mm. Jeg var derfor meget fornöyd med en 26. plass. :D

 

Ellers er stemningen utrolig god her, masse hyggelige og flinke folk. Kommentarene og latteren sitter löst, - törrvittighetene til Torstein Åström og gapskrattingen til Trond Åsly höres på lang lei.

"Han måste ju vara helt konfysad" :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Ellers er stemningen utrolig god her, masse hyggelige og flinke folk. Kommentarene og latteren sitter löst, - törrvittighetene til Torstein Åström og gapskrattingen til Trond Åsly höres på lang lei.

"Han måste ju vara helt konfysad" :mrgreen:

Hehe. Latteren til Trond er fryktelig smitsom. Blir i godt humør av å være i nærheten av steder hvor han er.

Dvs. "nærheten" er i Tronds tilfelle ganske så langt unna , og Tronds latter overdøver til og med heftig ildgivning fra skytebanen . :lol:

Link to comment
Share on other sites

Da var EM ferdig... Sverige var storeslem idag, med 1. 2. & 3.plass, var knallskyting.

Dagens Nordmann er Terje med knallskyting som holdt "nesten" inn til mål... Han ledet etter 1.serie og lå på 2.plass etter 4.serie... Endte på 5.plass. Ole tok 6.plass i HV grand agg. og 8.plass på two gun. Tror Ole tok 8.plass idag på HV-200(?)

 

For min egen del endte det i total havari med masse klikk??? Fikk 4 skudd i skiva, og skulle låne rifla til Torsten, men tiden rakk ikke til... Så da ble det 2MOA i tillegg :(

Link to comment
Share on other sites

Akkurat kommet hjem ifra banketten. Gud hjelpe meg og mett jeg er.... Maten var knallgod :D

 

Den Svenske arrangøren hadde iår laget en "ny" pris som gikk til den skytteren som hadde gjort den største "tabben".

Den gikk IKKE til den Spanske skytteren med 5MOA i tillegg for å sette hele sin serie i feil skive :mrgreen: Prisen gikk heller ikke til de to Svenske (far&sønn) som ble disket for å skyte med for tung rifle i HV :mrgreen:

 

Vinneren ble en Finsk skytter som skulle skyte seg inn på ei stor hvit plate i enden av skivestativet... 4-skudds samling som satt tett i tett... Bare så synd at det var denne platen som dekket til motoren til bakpapiret :mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen::mrgreen:

4-skudd rett i motoren og bakpapiret var uten funksjon, dette gjorde at det ble litt hektisk for arrangøren og en ufrivillig pause på skytterne, inntill de hadde på reservemotoren...

 

SBRSA og Brattvall jektskytteklubb, har gjort en meget god innsats :D

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...