Jump to content

Metal blinker til 22lr


Xesray

Recommended Posts

Jeg har også en sånn 3 Spinner Target, den har tålt MYE, og det eneste som blir ødelagt er malingen. Jeg sprayer dem med litt maling av og til. Funker flott. Hører en rikosjett nå og da.. Sikkert ved treff på ramma.

 

Jeg har også laget en fot til den. En T av 2x4, eller tilsvarende, der jeg borret hull til stolpene og banka dem nedi. Står fint av seg selv på flat bakke med treff på 50 og 100m.

 

5610-DEFAULT-l.jpg

Edited by Guest
Link to comment
Share on other sites

Kjøpte noen pakker med noen "dyr" på Jaktdepoet de har fått sikkert 1000 kuler rettet mot seg uten at de er blitt ødelagt.

rikosjetter er ikke noe tema, de kulene jeg bruker blir bare en "klatt" som ligger rett under blinken.

Det er vanlig stål i de jeg kjøpte, men noe over 22lr på disse går ikke :mrgreen:

Link to comment
Share on other sites

Der ligger to slike som vrak på Kismul. De ble skutt i stykker på kort tid.

På skytebaner blir slike til vrak umiddelbart, de tåler bare 22LR. Og folk skyter ALLTID med grovkaliber på dem, ALLTID!

 

Men husk briller. Jeg har vel blitt truffet av .22LR rikosjetter en 3-4ganger og det er ikke farlig for livet, men tipper øyet ryker om en treffer.

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

For dere som bor i landlige omgivelser, oppsøk en lokal bonde om spør om å få utslitt slagstål til forhøster. Disse har ofte en festeanordning slik at det går an å tre en stang igjennom og henge opp. Dette krever selvsagt litt egeninnsats, men tåler også rimelig kraftig skyts.

 

Dette er et eksempel.

 

Generelt kan slitedeler fra landbruk brukes, og de fleste bønder vil bli glad for å bli kvitt det.

Link to comment
Share on other sites

Hei. Eg lurte på ka som e på markede av dette?

Noen som kanskje har noen nettsider det går ann å snike litt på ?

Eg har nesten den samme typen som du ser under her, bare med 3 blinker på.

 

Nettsiden til butikken.http://www.intersport.no/product/673352 ... -l%C3%A5s/" target="_blank" target="_blank

blink.jpg

 

Denne har jeg testet i sommer med 22LR og den er like hel enda :wink:

Link to comment
Share on other sites

sveisa meg selv annviser for noen år siden, 3mm jern. holdt 3 skudd.

forstreka med 5mm stålskive, har ikke klart å skutt den i stykker enda. (har bare prøvd med 22lr ja)

 

så har man mulighet å forsterke akuratt målet så fuker nok resten bra

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...