Jump to content

Remington 870 super magnum klarer ikke holde igjen...


Los-maskinen

Recommended Posts

Noen andre som har opplevd at sluttstykket på super magnumen ikke klarer å holde igjen de groveste ladningene?

Har også opplevd at jeg brått står der med sluttstykket "delvis" tilbake (kvart til halveis) etter avfyrt skudd med 870'n (12/89 Wingmaster BB). Men det er vel bare "rekylbevegelsen" som drar forskjeftet litt tilbake vel?

Link to comment
Share on other sites

Det finnes en del teknikker for å utnytte rekylbevegelsen til å utføre hele, halve eller deler av ladegrepet på pumpehagler for å få svinkjappt oppfølgingsskudd (går stort sett ut på å trekke akkurat hardt nok i forskjeftet når skuddet går, slik at sluttstykket "automatisk" trekkes tilbake når haglen fjerer framover igjen fra skulderen etter rekylen). Sikker på at du ikke bare har slumpet borti en slik teknikk?

Link to comment
Share on other sites

Jeg også har dette på min 870. Trodde det var meninga at den skal gjøre sånn jeg. Hvis jeg avfyrer ett skudd uten å holde i forskjeftet eller holder løst på det, går det opptil 50% bakover avhengig av type skudd osv. Holder jeg godt fast i forskjeftet rikker det seg ikke. Er sikkert meningen at mekanismen skal utnytte litt av energien slik at vekslingen går enda raskere.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Har samme problemet, men etter litt prøving og feiling fant jeg ut at dette kommer av full choke i kombinasjon med 12/89 aka supermagnum patronene.

Skjer ikke om jeg bruker svakere ammunisjon eller større choke.

 

I bunn og grunn er det egentlig ikke et problem, bare å holde igjen pumpegrepet, trenger ikke allverdens av styrke for å klare det ;)

vanesak :)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...