Jump to content

hvilken jaktspiss


Eiesaren

Recommended Posts

jeg kan uten og blunke si Silverflame de er absolut de beste

om du skulle sjekke disse ut så skal du vite at German kinetics er "orginalen" de solgte en del av spissene sine til Alaska Bowhunting Supply i amerika men har nå tatt over produksjonen igjen

 

arve vestgård selger disse til en knall pris og ligger godt under andre konkurenter i pris men langt over i kvalitet

Link to comment
Share on other sites

Hei. Jeg reiser til Africa i sluetet av januar og både kone og jeg skal bruke Silverflame spisser. Dei er litt dyrare en alle andre men kvalietet bruker jo å stå oftast forhold i prisen.Selvfølgelig finns det masse andre kvalitetspisser og på markned, men det finns og masse dårlige. Man må og har litt i bakhodet hva man jakter for. Går man på jakt etter småvilt så fungerer vel det meste uavsett, bare presisjon er der, men på dyr med tykkere hud og karftigare bein kommer helt andre krav fram. Kan ikke snakke fra særlig erfaring med bue men rifle har jeg kansje stort erfaring. Men der er det nok ikke så stort forkjell. Det er mange som ser på kroner og øre når det gjelder riflekuler og pilspisser for storvilt, men hvor mange jaktskudd har man i året. Dei fleste under 10 skudd. Hvor mange proset utgjør prisforkjell av det totala jaktkostnader? De fleste tilfeller fungere disse billigare og greit, men når man er litt uheldig og får litt marginalt treff, kan dette vare av helt avgjørande betydning for resultatet. Trenger jo ikke bruke disse til trening, bare er innskoten (tunet) for aktuelt kule/pilspiss.

I jaktsammenhang føler jeg personlig og at når man har 100% tillitt til utstyret så kan man fokusere fult på jakt.

Ha en god jul alle sammen.

Link to comment
Share on other sites

synes ikke Silverflame er så dyrt

jeg kjøpte noe piss :roll: fra Barnett som kostet over 400kr...disse ble bøyd i overgangen forde under press så løsnet de litt og bøyde seg...uansett hvor hardt jeg skrudde de så skjedde dette vet at arve o vestgård selger suverene silverflame til kr 195 blandt annet er jo magnus mye dyrere da du kan kjøpe magnus som koster over 300kr

 

http://vestgard.no/butikk/index.php?mai ... 20a&page=1" target="_blank

Link to comment
Share on other sites

Reiser via farankfurt. Har følgt med på timen ang. Nedrland:-)

Jeg reiser til Africa i sluetet av januar og både kone og jeg skal bruke Silverflame spisser.

Passe på, reiser du over Schipol med jaktspisser så tar de dem, og hiver deg i buret om du protesterer - i kid you not.

 

K

Link to comment
Share on other sites

  • 5 weeks later...
  • 2 weeks later...
Slick Trick er ein meget god spiss. Eg kjenner fleire som bare bruker den.

 

Vi var fire jegere som var i sør- Afrika i juni. To av oss brukte SLICK TRICK og to brukte G5. Det ble felt 12 dyr blant annet en kudu på nesten 57 tommer... Vi var alle fornøyd med de spissene vi brukte, og kommer til og benytte disse på neste tur også 8)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...